Polaris 2011

Krippe

Medlem
20 mar 2005
12
0
1
borlänge
Efter att ha testat 2011 årsmodeller så är jag övertygad om att det kommer att bli mycket Polaris nästa vinter. Jag tror att jag aldrig kört så följsamma och lättkörda maskiner tidigare, går inte alls att jämföra med BRP:s sågbockar..... :nod: Och det blir en Switchback 800 att dundra omkring på nästa vinter.

Hundbert

Välkänd medlem
19 okt 2009
160
0
6
Luleå
Jag kör ju själv en 09:ans switchback 800 och är rätt nöjd med den. Polaris har dock inte fått till motorn riktigt ännu. Den är tydligen inställd för att användas på höjder över 500 m över havet.
Om man som jag kör på lägre höjer än det nyser den till ibland och även bluddrar. Det är inte så farligt så man störs av det men det finns där och händer då och då. Nu vet jag inte om detta är fixat på 011:eek:rna men det bör det väl vara.

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
vaddå bludder? sitter det inte ett modernt sprut på motorn med vattentempgivare, lufttempgivare, barometer givare, variabla avgasportar och knacksensor och 3D tändning
Det ska INTE bluddra, acceptera INTE att motorn bluddrar
Inte bluddrar min crossfire 8, aldrig, spelar ingen roll vad det är för temp eller höjd den går ALLTID rent och det ska ni polaris åkare kräva av polaris att dom fixar.
Helt obegripligt att man inte får en motor att gå rent med all denna elektronik, man fick ju rxl 650 med insprutning att gå för 20år sen

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
forre: Nu vet jag inte vilken årsmodell du har men AC har bluddrat branå. ALLA efi-modeller jag har testat. Särskilt m8an. Om man släpper gasen för mycket eller ligger för länge med viss gas så dör den direkt man gasar på om man inte pumpar igång den. Polaris kan omöjligt vara sämre.

Hundbert

Välkänd medlem
19 okt 2009
160
0
6
Luleå
vaddå bludder? sitter det inte ett modernt sprut på motorn med vattentempgivare, lufttempgivare, barometer givare, variabla avgasportar och knacksensor och 3D tändning
Det ska INTE bluddra, acceptera INTE att motorn bluddrar
Inte bluddrar min crossfire 8, aldrig, spelar ingen roll vad det är för temp eller höjd den går ALLTID rent och det ska ni polaris åkare kräva av polaris att dom fixar.
Helt obegripligt att man inte får en motor att gå rent med all denna elektronik, man fick ju rxl 650 med insprutning att gå för 20år sen
Det är väl inte riktig insprutning dock. Är det inte bara e-tec som har det?
Sedan är det ju svårt som kund när man hamnar i mitten att ställa sådana krav.
Det skulle ju krävas att man skulle behöva lämna in en stämningsansökan mot polaris industries och det är kanske inte alla som har lust att ta den striden :biggrin1:

Men jag håller helt klart med dig i övrigt.

Jakkeboi

Välkänd medlem
17 nov 2008
222
0
16
Luleå
Nä, mer likt sdi, alltså halvinsprutning. Menar itne att det är samma som sdi men typ samma funktion.
Man kan ju inte, inte acceptera det. Det finns ju ingen mapp och dom testar för fullt, isf skulle man få byta skoter lr ha den stående. Visst är det irriterande men inte SÅÅÅ irriterande så man skulle lämna skotern hos åf och säga "Hör av er när den är fixad så kommer jag och hämtar den", då får man ju aldrig tillbaka den :p

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
143 hk hos dynotech i -11 pol 800..
ja det blir nog bra huvudsaken dom går som dom skulle haft haft 163 som dom påstår att 800etech skulle ha. enl. många amerikanska tidningar så ska det inte vara nån effetktskillnad så den som lever får se.....dom känndes då pigga då man provade och det är väl det viktigaste tror nog att rush 800an var minst lika vass som min dubbelpipade rotax pro 800 o den är riktigt vass

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
Hur som helst så verkar ny RMK 800 vara en ruskigt potent lössnö maskin
hoppas man får ordning på mappningarna och att den håller ihop

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
har beställt en 800 rmk assault orange madness. var å provkörde förra helgen det var varmt ute å maskinerna gick klockrent. vilken fjädring det var på assaulten tror =) det blir en kanon maskin. lätt va den med vägde ju ingentig när man lyfte bak
lätta å köra kändes som man kunde göra vad man ville med dem inte som ski-doo som man får bända å bryta i. så vikten är inte det viktigaste på en snöskoter det är balansen i chassiet helt klart. har idag en polaris 600rr:se å den väger bra mycke mer än vad xp:n gör (hadde en xp800r innan) men ändå så är 600rr:se n lättare att leka och hoppa med.

grizzly700

Medlem
29 mar 2010
12
0
1
Lindesberg
Åkte på provkörning i tron att bli besviken av Polaris 2011 som man alltid har blivit förr när man provat polaris men döm om min förvåning när jag på stående fot beställde en Assault 800 155´ haha =) var så grymt skön att köra och skulle jag kunna åka på två samtidigt hade jag köpt en Pro R 800 oxå :p

Last edited:

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Polaris kommer med all sannolikhet att få ett stort genombrott med sina nya maskiner. Enligt de jag känner till går motorerna klockrent nu och det är stor effekt skillnad mot tidigare år, samt som ni andra också säger är chassit sinnessjukt smidigt, lättkört och går ruskigt bra i lössnö. A-C har haft bästa mountain chassit med sin smidighet och framkomligheten i lössnö men de lär få se sig slagna med hästlängder av nya RMK. Summit är och helt ute ur leken då jag tycker de är sämst i klassen för vad de är tänkt till, visst dom går bra i snö rakt fram och man kan göra jätte häftiga skidres MEN jag har aldrig kört en så klumpig maskin när man ska skråköra eller slingra sig mellan träd uppför, en Apex MTX känns fjäderlätt att hantera i jämförelse med Summiten och den är vad, 50-60kg tyngre?

stette

Välkänd medlem
11 aug 2009
182
0
6
Skellefteå
Vad tror ni om switchbacken då ? jag har till 99% bokat en sådan. byta matta till minst en 44:as e ju dock ett måste

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Synd att det inte verkar finnas nån 600 rmk eller switchback med PRO-chassiet, blivit lite hysteri med hk och kubik... 600:an är optimal tycker jag. Men nya chassiet verkar grymt!

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
39
Kiruna, Käymäjärvi
155 hk om du har pc5 2011:eek:rna.. verkar vara dålig inställning på deras insprut igen.. fast iofs lär man väl aldrig köra utan power commander på sin Polaris igen.. sån ruskig skillnad.

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
om du läst bänktesterna så har den mycket mer effekt på lägre varv än 10an, men att hästarna saknas beror troligtvis på pipans utformning, inte insprutningen. men jag är då inte orolig över effekten, den kommer gå riktigt bra! den drar ju redan jämt skägg i testerna mot brp och arctic, och om det är med 20 hk mindre så lär den gå som ett troll med pipa och pcv, NU FÅR DE LOV ATT BLI VINTER SÅ MAN FÅR NY SKOTERN!

155 hk om du har pc5 2011:eek:rna.. verkar vara dålig inställning på deras insprut igen.. fast iofs lär man väl aldrig köra utan power commander på sin Polaris igen.. sån ruskig skillnad.