plastskidor!

12 jul 2007
46
0
1
Undrar om nån vet nått bra ställe som säljer bra och billiga plastskidor ska passa en yamaha - 98 typ: sxr , srx , viper skidor!

eller om nån annan har några som ligger och skräpar hemma som vill sälja!:)

tack på förhand!!!

________________________________________________

(-_-) : YAMAHA : (-_-)
 

indy500

Aktiv medlem
1 jan 2000
66
0
6
44
Mora
brukar vara hårdvaluta! Sålde mina srx skidor för ett års sen för 2500Kr! Gick med en gång! Kan ju vara bra och veta vad dom ligger i pris!
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Undrar om nån vet nått bra ställe som säljer bra och billiga plastskidor ska passa en yamaha - 98 typ: sxr , srx , viper skidor!

eller om nån annan har några som ligger och skräpar hemma som vill sälja!:)

tack på förhand!!!

________________________________________________

(-_-) : YAMAHA : (-_-)
Det är stor skillnad i höjden på infästningen mellan SRX och Viper.
Vilken av dem behövs?

Om RX-skidor passar så köp Apex Mtn-skidor. Mycket bra skidor och kostar 2000:- / par hos Yamma-handlare.
 

indy500

Aktiv medlem
1 jan 2000
66
0
6
44
Mora
Men kom ihåg att det är endast en skidbotten till det priset. Krokar skruvar och monterings detaljer tillkommer.
Vad jag kommer ihåg så var skidkrokarna väldigt dyra...men och andra sidan så varierar Yamaha`s priser ganska kraftigt (ibland billigt och ibland väldigt dyrt)
 

Linkan78

Aktiv medlem
24 mar 2009
52
0
1
Luleå
Har precis skaffat plastskidor till min Vmax 700 -99 från en polaris RMK 800 -00 och infästningen för skidan är lika bred som på min men infästningen är mycket längre ner på polarisskidan. På mina original så är det en liten förhöjning med en gummiklack. Funderar om det spelar någon större roll att avståndet ändras? Någon som gjort samma sak?
 

Lone

Välkänd medlem
1 jan 2000
168
0
16
50
Gällivare, Sverige
Abris sjö och snöservice säljer ett par kit för konvertering till de breda Mountain plastskidorna.
Sök på Plastskidor på blocket så hittar du.
Pris mellan 4 och 2000 beroende på årsmodell, men det är komplett med allt.
Skidsnokar, styrstål, distanser och bultar.