Plastklacken I Magnapullen

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Tjena jag har bittert fått erfara att dom lilla plastklacken inne i magnapullen som ska "greppa tag" när man drar igång skotern inte är så hållbar, har nu bytt den 2ggr

så jag undrar om det finns i något annat matreal än plast
 

nord_man

Välkänd medlem
1 jan 2000
240
0
16
Nordingrå sverige
Hade själv problem med den där klacken på gamm yamman...
fick först en pirat klack å den gick efter bara en helg :(
men sen fick jag en yamaha orginal å då höll den hela vintern.
det kan ju vara nåt sånt som är fel? eller?
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
yepp jag körde också priat först som kostade 50 spänn den höll ca 1 dag sen köpte jag en orginal för 150 och den har håller än, iofs har det bara gått 2 dagar sen dess

det e lite irriterande att alltid vara osäker om skotern ska starta när man drar
 
E

ejwbegysv

jag byte också klackarna men då gick spåret för låsringen sönder ist.. så nu sitter det en helt ny startapparat i skotern.
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Jag har säkert bytt klacken i magnapullen 5 gånger hittils och jag har bara haft skotern 1 säsong. Har både beställt från internet och köpt från handlare men det har varit pirat-grejor. Ska besöka handlaren nån gång och fråga om orginal då det verkar hålla bättre..Tror inte att det funkar så bra med metall eftersom plastklacken sitter väl där för att det inte ska pajja massa i magnapullen när den väl går sönder? Är i allafall oerhört irretersamt, funderar på att montera elstart istället!
 

Mxz5831

Semi PRO sledder
3 nov 2004
80
0
0
Silly Bear skrev:
så ingen som vet om det finns några sånna här plasklackar i metall?
En plastklack i metall, då är det ju inte en plastklack. :D
Sorry, kunde inte låta bli..
 
26 dec 2005
32
0
1
Piteå
Tillverka en i metall. Bara rita av plastracklet å fila fram en i metall.
Sitter ju då metall original i min gammpolla från -95, klacken håller ju då för evigt iaf.
Plast och kyla hör ju absolut inte ihop, måste vara en skämtartikel ni köpt.