Plastbelag dubbla styrstål ?

fax110

Välkänd medlem
12 dec 2008
189
1
6
Vännäs/Robertsfors
hejsan jag har en polaris FST touring skidorna är inte allför breda så den vill inte riktigt flytta på snön, har inte tänkt lägga ut 4000:- på slp skidor eftersom jag inte vet om jag ska ha kvar skotern till nästa säsong.

så jag undrar om det finns några extra breda plastbelag till skotrar med dubbla styrstål till polaris eller universala spelar ingen roll
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Tror också att skidorna gör skotern betydligt bättre/roligare än än en massa oljud bara.
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Nu vet jag inte vilka plastbelag man kan använda. Men det är väl å leta upp de bredaste bara.


Bara jag som stör mig på folk som inte FATTAR att han inte vill lägga ut 4000 på skidor. Varför ältar ni på det hela tiden???

Det bästa är ju å köpa en slutbruk till FourStrokeTurbo! Det är ju ingen skrikig 600 vi snackar om. Bra prestanda höjar till denna motorer.
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Förlåt att vi försöker ge han bättre förslag än det egna han hade....det vill säga plastbelag, men det klart vill han ha sånt "skräp" så är det som du säger bara att köpa nåt....eventuellt kapa/borra hål för styrstålen.(men jag hävdar fortfarande att skidorna är en betydligt större prestandahöjare än slutburk)
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Förlåt att vi försöker ge han bättre förslag än det egna han hade....det vill säga plastbelag, men det klart vill han ha sånt "skräp" så är det som du säger bara att köpa nåt....eventuellt kapa/borra hål för styrstålen.(men jag hävdar fortfarande att skidorna är en betydligt större prestandahöjare än slutburk)

Nu klar gjorde han med sitt första inlägg att inte ville lägga ut pengar på skidor. Ser mer mer av detta i olika inlägg här på forumet. Trådstartarn frågar en sak men det diskuteras nå annat.


Lappbelag är 250mm breda. Hur breda skidor har du?
 

Hinken78

Välkänd medlem
25 nov 2007
210
0
16
Sundsvall
De lär inte passa på hans skidor.
Ser mer ut som de passar ctrl skidorna som Brp kör med.. Och ja, står ju tom så i annosen ;)
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
De lär inte passa på hans skidor.
Ser mer ut som de passar ctrl skidorna som Brp kör med.. Och ja, står ju tom så i annosen ;)
Läs igen...står inget om att dom inte passar till en Polaris. klart dom passar....dock inte perfekt, men det gör inga plastbelag...därav min rekomendation att köpa nya skidor, men nu vill trådskaperen inte ha nya skidor utan plastbelag så då får man nog acceptera lite dålig passform.
 

fax110

Välkänd medlem
12 dec 2008
189
1
6
Vännäs/Robertsfors
Läs igen...står inget om att dom inte passar till en Polaris. klart dom passar....dock inte perfekt, men det gör inga plastbelag...därav min rekomendation att köpa nya skidor, men nu vill trådskaperen inte ha nya skidor utan plastbelag så då får man nog acceptera lite dålig passform.
tackar jag har bestämt mig för att köpa 200-250mm's skidbelag universala.

och anledning till slut burk är att jag får ner vikten 10kg och orginal burken är bigfail alldeles för högt motstånd.
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
tackar jag har bestämt mig för att köpa 200-250mm's skidbelag universala.

och anledning till slut burk är att jag får ner vikten 10kg och orginal burken är bigfail alldeles för högt motstånd.
Tänk på att skidorna väger lite med...går spara vikt även där. Men som med alla 4 takt maskiner så är allt motstånd för mycket. Men eftersom det är en turbomaskin så tror jag nog ljudnivån kan vara acceptabel trots mindre ljuddämpning. I vilket fall blir det ingen försämring...vare sig av ljuddämparn eller plastbelagen....hoppas du får en kul vinter.
 

fax110

Välkänd medlem
12 dec 2008
189
1
6
Vännäs/Robertsfors
Tänk på att skidorna väger lite med...går spara vikt även där. Men som med alla 4 takt maskiner så är allt motstånd för mycket. Men eftersom det är en turbomaskin så tror jag nog ljudnivån kan vara acceptabel trots mindre ljuddämpning. I vilket fall blir det ingen försämring...vare sig av ljuddämparn eller plastbelagen....hoppas du får en kul vinter.
jo tack det samma verkar bli en grym vinter :) jo jag hoppas inte att den kommer börja leva om som fan för det är bara jobbigt.
 

Hinken78

Välkänd medlem
25 nov 2007
210
0
16
Sundsvall
Läs igen...står inget om att dom inte passar till en Polaris. klart dom passar....dock inte perfekt, men det gör inga plastbelag...därav min rekomendation att köpa nya skidor, men nu vill trådskaperen inte ha nya skidor utan plastbelag så då får man nog acceptera lite dålig passform.

Kolla undersidan på Polaris skidor med dubbelstål, sen tittar du på skidorna du länkade till igen på blocket :hmmmm2:

Det kommer bli sämsta passformen med sådana på blocket.

Köp då hellre några med slätare botten och ta upp hålen själv för styrstålen.

Håller dock med att nya skidor "is the shit" men plastbelag är helt klart ett alternativ för bättre lössnöegenskaper för 1/4 av kostnaden på nya skidor, tex SLP PP..