Plast

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Det alldeles utmärkt att använda värmepistol och värma ihop det, det är sånt material.
 
J

jonathan

värm ihop det med e n värmepistol och sen sätter du på ett bukskydd de kostar inte så mycket typ 100€
 

Dave

Välkänd medlem
1 jan 2000
104
0
6
Sveg Sverige
Ta en värmepistol och ett "plastspackel"nått liknande och smält ihop.det finns att köpa på ex:OkQ8 för en liten peng..
Sen för att vara på den säkra sidan + att det blir snyggare så sätt på ett bukskydd på det sen så har du så du klarar dej.!Kostar ca:1000:-
Hoppas du får till det.!
 

Leif

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
Hur man repar trasika plastdetaljer.

Bukskydd i all ära. enkelt och snyggt men om skadan sitter på sidan om buken då??
Då spelar bukskyddet ingen roll för skadan.

Lösningen.
Det finns ALLTID en stämpel någonstans i den aktuella plastdetaljen vad det är för plast. ex.vis står det stämplat +pp 120+.
Då vet en välsorterad och kunnig färghandlare vad det är för plast och kan kanske hjälpa dig att få tag på rätt lim.

Annars finns det firmor som BARA handlar med just denna typ av produkter.

Som någon tidigare nämnde. En billackerare har lösningen åt dig.
Eller så vet han vart du ska vända dig.
Om jag inte missminner mig så finns det en firma i Umeå som säljer "Tigerprodukter" eller något liknande. Dom har grejer som du kan använda.
Jag beställer limmet hos en plastgrossist som levererar åt billackerare mm.
MEN DET ÄR INTE BILLIGT.
Lim för att limma en Yamahahuv kostar 250:-/tub innehåller ca 0,7 dl.
Dessutom är det ganska svårt för limmet stelnar DIREKT. man hinner nästan inte få ut det ur tuben så har det stelnat. Däremot går det att bearbeta ungefär som spackel så resultatet blir bra i slutändan.

Lycka till