Placering av boggifäste

ante_hedis

Aktiv medlem
4 jan 2010
58
0
1
Sandviken
Tjena!

Har en xlt 600 sp som jag tycker har boggifästet på fel ställe. Slänger upp ett par bilder så får ni avgöra :)

uploadfromtaptalk1300323068265.jpg

Bruna bulten som sitter i tunneln bör väl sitta i dropbracketen? :s

uploadfromtaptalk1300323179325.jpg

Bild snett underifrån där ni ser att inget sitter i dropbracketen

Sent from my HTC Legend using Tapatalk
 

ante_hedis

Aktiv medlem
4 jan 2010
58
0
1
Sandviken
Jodå de gör den väl. Dropbracketen ser original ut. Och skotern blir ju lägre som det är nu.
Behöver man ändra nåt annat i boggien eller är det bara att flytta dit den?

Sent from my HTC Legend using Tapatalk
 

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
flytta bak det där du, kolla så det inte nåt annat ser ut att vara flyttat framåt. förra ägaren till min viper hade gjort lika, vet inte varför man skulle vilja flytta fram det om man inte åker dragrace då man vill ha lägre maskiner. :p
 

ante_hedis

Aktiv medlem
4 jan 2010
58
0
1
Sandviken
Har ju aldrig hållit på med just boggien :) men de går alltså att få dit den igen? För den har ju suttit där om man kollar märkena...

Sent from my HTC Legend using Tapatalk
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Vad är det för årsmodell på din XLT?
Jag har en 95:a och min boggie ser inte likadan ut när jag jämför dina och mina bilder.
 

ante_hedis

Aktiv medlem
4 jan 2010
58
0
1
Sandviken
Har suttit och bläddrat i servicehandboken och jag tycker att det ser ut som en X-tra10 boggie, men jag kan ha fel.

Så här ser min ut.


Här har du monteringsrekommendation.
www.pmpsportfoto.se/images/XLT/Sid_545.pdf
Sprängskiss över x-tra10
www.pmpsportfoto.se/images/XLT/Sid_572.pdf
Sprängskiss över x-tra12
www.pmpsportfoto.se/images/XLT/Sid_584.pdf

Hoppas att det är till någon hjälp.

Mvh Honda
Tack som fan för de! Min ser dock inte ut som nån av dom tycker jsg, knepiga är ju att där min sitter i bak är ju inte ens med på mont. rekommendationen.... kan dom ha bytt boggi? Ska fixa bättre bilder imorgon :)

Sent from my HTC Legend using Tapatalk
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Skenorna har då samma form som i min boggie, och jag har xtra-10.
Xtra-12 verkar ju ha en annan form på skenorna, sen så har du "knäet" på bakre armen vilket min boggie också har, men inte Xtra-12.
Kan mycket väl vara utbytt boggie, verkar som att det inte har suttit nått i dropbracketen på länge?
 

ante_hedis

Aktiv medlem
4 jan 2010
58
0
1
Sandviken
Skenorna har då samma form som i min boggie, och jag har xtra-10.
Xtra-12 verkar ju ha en annan form på skenorna, sen så har du "knäet" på bakre armen vilket min boggie också har, men inte Xtra-12.
Kan mycket väl vara utbytt boggie, verkar som att det inte har suttit nått i dropbracketen på länge?
Tycker det är för många hjul i min boggie med, om man jämför med skisserna... har en drös mellan skenorna med :s kan man släppa ner boggien helt utan att nåt brakar iväg?

Sent from my HTC Legend using Tapatalk
 

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
ser lite lurt ut att du fått dig en maskin med en edgeboggie :) för det ser ut som att det är röda vändhjul på den om man kollar på första bilden? och kollar man på andra så har du bara en dämpare utan fjäder baktill

nu var det här en 136" men saxen å resten verkar ganska likt: boggie

här har du monteringsmåtten till lite polarisboggies: mått

så mät där och kolla om det stämmer överens :)
 

ante_hedis

Aktiv medlem
4 jan 2010
58
0
1
Sandviken
Röda hjul är det i bak. Är 2st dämpare, båda utan fjädrar :) eller de är fjäder i den främre men sitter ett hölje runt halva, precis som bilden på edge boggien :)

Sent from my HTC Legend using Tapatalk
 

indy400

Välkänd medlem
1 jan 2000
534
0
16
36
Östersund/Vigge
Jodå de gör den väl. Dropbracketen ser original ut. Och skotern blir ju lägre som det är nu.
Behöver man ändra nåt annat i boggien eller är det bara att flytta dit den?

Sent from my HTC Legend using Tapatalk
Lägre, jasså du säger det? testa att flytta tillbaka då.
Om din skoter har xtra 12 original så har dom helt enkelt bytt till xtra 10 och monterat den i xtra12ens hål.
 

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
jo så du har nog en edgeboggie, kan du vara nöjd med :) men länken med "mått" som går till jbshocks. kolla måtten där pch jämför med dina mått så dom inte har bara kastat i den så du får fel vinklar osv