Piteshowdown 2007 katastrof?

Nån fler än jag som håller med att det blev en katastrof..
vi komme ditt kl 11.. hade kört 20 mil enkel väg för å se årets FSX show.. och det blev ju som det blev.. å de enda dom kunde bjuda på.. va en fri billjet imorrn.. jo visst åka 40 mil till för å se nått som kanske bli inställd igen.. man blir ju inte direkt sugen på att fara ditt nästa år då.. Hoppas nån skriver i nån tidning om de här för de ä rent utav lite förjävligt tyck åtminstone jag å dom som följde mig..

MvH En besviken skotertok ..

Men Dom som hade Gokartarna vid isbanan bredvid.. dom borde få beröm.. bara det.. gjorde resan nästan värd !
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Nån fler än jag som håller med att det blev en katastrof..
vi komme ditt kl 11.. hade kört 20 mil enkel väg för å se årets FSX show.. och det blev ju som det blev.. å de enda dom kunde bjuda på.. va en fri billjet imorrn.. jo visst åka 40 mil till för å se nått som kanske bli inställd igen.. man blir ju inte direkt sugen på att fara ditt nästa år då.. Hoppas nån skriver i nån tidning om de här för de ä rent utav lite förjävligt tyck åtminstone jag å dom som följde mig..

MvH En besviken skotertok ..

Men Dom som hade Gokartarna vid isbanan bredvid.. dom borde få beröm.. bara det.. gjorde resan nästan värd !
Det verkar som om du tror att det var tävlingsledningen som bestämde vilket väder det skulle bli?
Om nu inte fribiljetter till i morgon dög, vad tycker du då skulle vara en rimlig kompensation?
 

Quiksilver

Välkänd medlem
9 feb 2007
198
0
6
Piteå
Hallå...inte fan kan dom som arangerar tävlingen förutse vilket väder det blir...fick ni tillbaka på biljetterna så ska ni väl vara nöjda....det är ju som att ni skulle grina över att det regnade om ni for till Roskilde eller liknande.
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Hoppas nån skriver i nån tidning om de här för de ä rent utav lite förjävligt tyck åtminstone jag å dom som följde mig..
Vad skall de skriva??
"Tokiga skotertokar inte tokiga ändå. Vill ej slå bakåtvolter i snöstorm!!"
Klart som f-n att det var synd om oss som stod och tittade på att det inte blev av. Men eftersom du också var där inser väl även du att det var helt omöjligt att köra. Tycker att crosskillarna gjorde det jäkligt bra som bjöd på bra körning trots att de inte kan ha sett mycket.
 

emmes

Välkänd medlem
1 apr 2006
252
0
16
men antagligen måste ju dom i piteå kunna använda internet och surfa in på www.smhi.se och se vad som kommer den helgen och om det är snöstorm så får dom väl lov att hitta på ngt annat...håller faktiskt med han som startade tråden.....
 

hehe

Aktiv medlem
5 nov 2006
62
0
6
norrbotten
Håller med som fan !! Så ***** dåligt av dom att inte informera eller något på internet osv. Väl där va de ju inte en jävel som kunde säga nåt! man va tvungen att leta reda på arrangören o fråga va som händer. Och idag när man har tagit sig tillbax till piteå så är landningarna för hårda så att den så kallade showen blev cirka 15 min lång!! SÅ ***** DÅLIGT!!!!!!!!!ALDRIG mer kmr jag fara dit.
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
ja hehehe nu var ju inte vädret riktigt som SMHI förutspått ,för då hade det blåst 4-6 sekundmeter å inte 15-20 ,crossen var helt super, på lördan sågman lite dåligt men söndan var hel perfekt där emot kan man undre vad en halvtimmes fsxande är för trams ,nåja alexander plippade ju i allafall

snoxcrossen gjorde grov jobbet i helgen,spunkbastards körde 30 minuter lite klent tycker då jag
 

Jackvik

Medlem
19 feb 2007
32
0
1
Piteå - Öjebyn
showdown sög ju utan fsx och dom sa på lördagen att jag skulle få fri biljetter i mårn om man gick till stuga 474 men nästa dag så fick vi inga.
 

hehe

Aktiv medlem
5 nov 2006
62
0
6
norrbotten
hmm jag sa bara att vi var där igår och skulle få fribiljetter, då börja dom snacka om att man skulle ha skrivit upp sig på en lista. Men inte fan sa dom något om det i lördags? vi stod o tjafsa ett ***** tag innan dom lät oss gå in.
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
jag var väl inte den nöjdaste killen på jorden varken lörda eller sönda,men vädret kan de inte styra över ,så e d bara .

Men en del här verkar ju kräva pengarna tillbaka om de e missnöjd med en film på bio :rolleyes: det tror jag blir svårt,så varför bråka om en sketen hundring:confused:
jag kan bara fantisera om vilket arbete o pengar spunk/snox har lagt ner för att vi skulle få se detta evenemang,sen ställde vädret till det ,hur bra går PDOL/Lulekalaset om det regnar tex.tänk om tänk rätt :)

Hoppas de vågar köra nästa år med tanke på vädretsmakter :cool:
 
Näee vädret kunde dom inte styra över.. men dom sa ihögtalarna att vädret skulle avta.. men allt hade vare bättre om dom åtminstone hade vart trevliga.. men allt annat än de vad dom.. men men.. man få väll helt skylla sig själv att man inte kollar upp sånt i förväg.. menjaa..
 

Vector_SP

Välkänd medlem
7 jan 2006
134
0
6
Håller med som fan !! Så ***** dåligt av dom att inte informera eller något på internet osv. Väl där va de ju inte en jävel som kunde säga nåt! man va tvungen att leta reda på arrangören o fråga va som händer. Och idag när man har tagit sig tillbax till piteå så är landningarna för hårda så att den så kallade showen blev cirka 15 min lång!! SÅ ***** DÅLIGT!!!!!!!!!ALDRIG mer kmr jag fara dit.

Det här är tredje året det är showdown och det har varit bra 2 första gångerna men iår kunde dom väl inte hoppa utan att blåsa iväg så då blir det ju självklart inget. Risken att det blir lika dåligt nästa år är ju inte så stor med tanke på att svenskarna som är med i tävlingarna bara blir bättre...
 

hehe

Aktiv medlem
5 nov 2006
62
0
6
norrbotten
Det här är tredje året det är showdown och det har varit bra 2 första gångerna men iår kunde dom väl inte hoppa utan att blåsa iväg så då blir det ju självklart inget. Risken att det blir lika dåligt nästa år är ju inte så stor med tanke på att svenskarna som är med i tävlingarna bara blir bättre...
På söndagen var ju vädret inte problemet utan att dom inte hade preparerat landningarna! sånt ska fanimej bara inte hända på ett sånt pass stort evenemang!!