Pipa med/utan slutburk?!

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
Hej!

Har nu fått ett erbjudande på en bikeman performance pipa till min f6 -04. Funkar det att köra med original burken? Kändes dumt att köpa en slutburk för mera än vad pipan kostar .. vill samtidigt få ut bra effekt av pipan, läst mycket om att man kan modifiera stingern? typ göra stingern mindre på pipan? blir det bättre än om man kör med originalburken?

Blev ett rörigt inlägg men hoppas någon kan hjälpa mig med detta! tack.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
en sak ska man veta..man får inte ut allt för mkt ur en singelpipa..mest gassvar osv...och du bör nog använda en burk för den pipan..dom har räknat ut vilket motstånd de ska ha...

men de går såklart att köra med orginalburken..men men.enligt mig.satsa på variatorer och skit istället för att släng pengarna på en pipa
 

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
en sak ska man veta..man får inte ut allt för mkt ur en singelpipa..mest gassvar osv...och du bör nog använda en burk för den pipan..dom har räknat ut vilket motstånd de ska ha...

men de går såklart att köra med orginalburken..men men.enligt mig.satsa på variatorer och skit istället för att släng pengarna på en pipa

Okej tack för svaret! Nej precis tänkte att det kan inte ge några många hästar inte, kanske lite mera effekt på det låga registret (?) Är i själva verker ute efter en smatterburk. Ljudet är också endel av upplevelsen. Men har också fått för mig att original burken är gjord för att slå sönder ljudvågorna så mycket så den låter mindre än en smatterburk. det måste även betyda att det inte gör så värst mycket ljudmässigt med enbart pipa och originalburk? rätta mig om jag har fel.
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
på f7:an är pipan rikigt bra ger 5-6 hk i min bänk , burken ger samma effekt som std burken istället för mindre som nästan alla andra , låter ochså lagomt högt ....

på BMP pipemod byggs bla stingern om på en std pipa för att bli en trimpipa , det funkar inte på trimpipan som redan har "rätt" stinger

ljudmässigt bli skillnaden liten men märkbar med trimpipa och std burk , med orgskölden på pipan blir det ingen skillnad alls

se till att de är en f6 pipa du köper , dom har olika artiken nummer
 

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
på f7:an är pipan rikigt bra ger 5-6 hk i min bänk , burken ger samma effekt som std burken istället för mindre som nästan alla andra , låter ochså lagomt högt ....

på BMP pipemod byggs bla stingern om på en std pipa för att bli en trimpipa , det funkar inte på trimpipan som redan har "rätt" stinger

ljudmässigt bli skillnaden liten men märkbar med trimpipa och std burk , med orgskölden på pipan blir det ingen skillnad alls

se till att de är en f6 pipa du köper , dom har olika artiken nummer
Okej! Tack för svaret. Det är en f6 pipa, känner killen jag ska köpa den av och han hade den på en f6 :)

Får se hur det blir med köpet, hade inte råd nu med både pipa och burk.. men blir det köp så åker garanterat en film upp för dom intresserade.