Pickis med plats för två....

Nisse-G

Aktiv medlem
30 nov 2011
50
0
1
kiruna
riktigt snyggt!

blev lite orolig när man bara såg chassit men sedan blev det riktigt snygg påbyggnad!

bara en tanke jag delar med mig av, när du har så långt överhäng, har du draget längst bak?
blir ganska mycket slag från chassit till släpet, en "gubbe" här hemma hade något liknande han fick förstärka dragbommen på släpet då alla slag knäckte orginalet :-/

men snyggt!

till er andra som går i samma tankar, kolla efter bilar med lång hjulbas. typ citra, peugot, fiat, iveco. ja eller en LT eller carrier för den delen. mycket bil för pengarna!
 

^jocke

Välkänd medlem
28 okt 2005
329
1
16
39
Örnsköldsvik
Schysst bygge. Undrar även jag ang draget hur det sitter och hur det funkar. Lite profil bilder skulle också vara trevligt. Klar med rampen?
 

Silvero

Medlem
22 feb 2009
38
1
8
Dragstången är inte förändrad (får man inte göra) utan jag har använt mig av orginal dragstång samt 2st 1750 mm långa L-profil 70x35x6 tror jag det var.

Dessa sitter inskjutna i rambalkarna, bultade dels i de 2 hålen ända inne i orginalrambalk, sedan ytterligare 2 bultar på varje sida i de förlängda rambalkarna som jag gjorde, och in i orginal dragstången.

Om ni tittar på bild 15.jpg på första sidan så kan ni se bultarna dels på orginalram samt i förlängningen, inuti rambalken sitter det alltså en rejäl L-Profil.

Så det är stabilt kan jag lova.



Skall slänga upp någon profilbild så snart jag kan, hittade en kass bild på rampen.
Hade dock bara 107cm bredd att leka med så det blev en stege för mattan att klättra på, samt utskjutningsbara sido "vingar" med plastbeklädda stål rör.
Man ser lite av den under polarens CF1000 på bilden.

2.jpg1.jpg3.jpg
 
Last edited: