Phazere Vs Nytro

Thell113

Medlem
5 nov 2019
12
0
1
29
Sverige
Tjenare,

Ska köpa min första skoter, har provat polarens Nytro RTX en hel del och gillar verkligen den,. Kör nästan bara på led men funderar ändå på en med längre band. Har en teori om att alla gropar i leden blir skönare att köra över med längre band.
Vilken av dessa tycker ni att jag ska satsa på? Eller har ni tips på någon annan 4 taktare runt 25-50.000kr ?

Vad är skillnaden på RTX MTX och XTX? Försökte lista ut men blir inte klok!
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Jag föredrar Phazern , känns mycket lättare pga annan ergonomi .

Nu är jag ju en 50-årig gubbe med diskbråck och andra skavanker och kör ( oftast ) därefter så Phazerns 80 hästar räcker långt åt mig MEN den kan nog kännas väl trött om du ska prova på att busköra eller köra branta backar .

När du blivit mer erfaren borde du prova en Nytro med MCX-trim .
Beroendeframkallande acceleration som får en att önska att man vore ung och odödlig igen.....
 
Reactions: Thell113

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Phazern sitter man riktigt bra på, lite högt kanske för att vara snabb i kurvorna men provkör båda om du är nära där det finns snö.. gillade min phazer mtx, har tyckt de nytros jag kört varit lite bökigare, men är säkert en vanesak.. någonstans måste man börja så köp, kör å njut å byt upp dig om nått år
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
På Nytro sidan borde det gå att få lös en TTX för 50tusen med bearbetning av säljaren.
Sedan har du Apex XTX som ligger kring samma pengar, 4 cylindrar, 160 ponnies, servostyrning. Omodernare körställning och tyngst i gänget. Men en missil efter leden och skaplig myrsurfare enligt de som kört.