Phazer

jockefors

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Norsjö
Hej ..
vet nån här vad max kamhöjd e på en orginal Phazer
Går det att montera en 32-38 mm matta på den
+ hur stora drivhjul sitter på orginal ?
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Gör det gamla knepet: Kapa till en träkloss som är lika hög som du tänkte ha kammarna, lägg den på mattan och rulla sedan runt den så klossen går igenom tunneln. Går det så går det :p Ang. drivhjulen vet jag inte..

//Peter
 

MiraC

Medlem
21 mar 2006
22
0
1
nykaabi
hur ?

"Gör det gamla knepet: Kapa till en träkloss som är lika hög som du tänkte ha kammarna, lägg den på mattan och rulla sedan runt den så klossen går igenom tunneln. Går det så går det :p Ang."

Hur ska man få fast den så den hålls kvar ???:confused:
 

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
spika. tihi nä men lägg den bara uppe på och har inte Phazer en typ 287 lång matta så de passar inte från vad som hellst.
 

jockefors

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Norsjö
Hej
Det e min unge som ska ha den som lekskoter,men jag funderar på att dra dit en 345a med 32/38 kam,så jag kan ha den i skogen å plåga på med
fördelen e ju att dom inte e så tunga å klumpiga..
men jag vill inte börja å byta drivhjul å skit för å få det till å funka

vill ju ha e lätt å smidig skoter då min unge ska ha den + att det gör ju inget att den e lätt att bryta i skogen då jag ska köra den...

å till sist den fanns ju lång = 345 matta å det e ju en sån jag ska ha tag på
 

everest 500

Välkänd medlem
9 nov 2005
104
0
6
Norsjö
angående drivhjulen gäller det väl att det ska vara samma delning, och phazern har ju inte drivningen i hålen på mattan. Borde ju iofs inte bli några större problem om du får i en phazerlång boggie och matta,så har du en lång phazer, kanske måstes göra nya fästen i tunneln.