Phazer vs Exciter

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Om jag ska vara ärlig så tycker jag synd om trådskaparen.. Han ställde en fråga sen så fick han aldrig något vettigt svar... Jag har själv ägt en Exciter och den gick väldigt bra. Min bror har ägt en Phazer II och den gick också bra.

Alla motorer kan skära!
 

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Sv: dämpare?

Hur stort skiljer sig boggien mellan phazer och exciter..

phazer boggin är kass.. är det stor skilland mot excitern?
Phazern tycker jag är skönare än exciter/vmax.

Sitter på en äldre vmax, och den vill verkligen inte gå som jag vill. Antingen stenhård eller bajsmjuk. Så antingen är det offra boggien eller ryggen...
 

Moose

Välkänd medlem
1 jan 2006
162
0
6
Varför skaffar du inte en Mountain Lite 00-01 istället ? Har ju samma motor som phazer.
 

RacerPhazer

Aktiv medlem
3 nov 2005
82
0
6
Stockholm
Hej!

Jag har en PZ480 från 1988. Den har gått 1400 mil. Motorn är ett underverk. Jag har inga erfarenheter av EX570 eller andra Yamaha motorer. Men, jag kan bara säga att PZ:an håller. Det är min erfarenhet. Du måste dock offra ryggen om du ska haka på dina polare som kanske har skotrar från 2000-talet. PZ:ans boggie är inge vidare. Vet inget om PZII ans dock...
 

ExIISx

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
0
16
Krokom Swe
Köp en Ex Sx om du nu måste ha nån av Exciter el Phazer?! Har åkt på dom flesta av Yamahas maskiner och om du ska jämnföra dom 2 så slår storebror sig på bröstet...
Visst har Pz-an en grymt fin motor men resten e väl inget vidare?!
Ex-n är bättre på allt om man jämnför med boggie, chassie och motor...
Så ta å kolla efter en Sx om du inte redan köpt nån, va ju trots allt ett år sen denna tråd skapades...
 

Jokke_ex

Medlem
5 dec 2006
40
0
1
Jag kör på en exciter -89 och är mycket nöjd. Så som den går (ca80 hk) så skulle jag inte vilja sätta mej på en Phazer med ynka 53hk i jämnförelse!

Kör på exciter du tycker jag, är en trevlig skoter som går riktigt bra för sin ålder!

Jokke
 

marle

Medlem
16 dec 2006
44
0
1
Umeå
Jag körde farsans Phazer när jag var yngre och den gick väldigt bra. Den hade trimpipa och lite lätt modifierade kolvar men inget mer.

Vi körde en del dragracing och på den tiden var det väldigt poppis i byn där jag bodde. Vi körde 200m på snö och det var ganska ofta vi körde mot "värre" skotrar.

Vi körde tex mot Artic cat ZRT580m, och Polaris XLT och nämda Exciter SX. Jag kan tala om att vår Phazer och dessa var så jämna att vi ofta vann varannan gång. Thats a fact!!! :)

Jag tycker faktiskt att Phazern kan vara ett bättre alternativ pga att det faktiskt skiljer 20kg på vikten.
 

PhazerII

Medlem
4 jan 2007
10
0
1
kiruna
hej. jag har en phazer II av årsmodelen 93. i påskas när det är varmt o slaskit så skärde den. phazer har väldigt hårdbogi.
 

^suddis^

Välkänd medlem
3 feb 2006
346
0
16
Ojbojn
känner en som hade en pzII den skar tre gånger på en vinter sen två gånger den andra vintern.. så inte vet jag om den är bättre än exitern precis, som polaris-jimmy sa alla motorer kan skära..
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
känner en som hade en pzII den skar tre gånger på en vinter sen två gånger den andra vintern.. så inte vet jag om den är bättre än exitern precis, som polaris-jimmy sa alla motorer kan skära..
Du får berätta för din kompis att ExII inte har en 4takts motor!! =) kanske han missat att tippa i nått?? Typ 2%... =P
 

FiGurT

Aktiv medlem
14 jan 2007
74
0
6
Almostlake
köp en Exciter 2 sx.. Jubileums modellen och den går som bara fan, den ligger på 93 hästkrafter och hänger då på endel nyare modeller av 600 klassen! Drar LÄTT en phazer !