Phazer turbo köpråd

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Finns säkert trådar om detta, men orkar inte leta.

Hej,

Skotern jag är intreserad av är
mcx turbo
kompsänkt,
stålfodrad,
boggie shysterad,
-08ans dämpare,
Apex vikter.
38as matta.

Vad ska man tänka vid köpet?
Är det en bra skoter? Jag är liten o lätt 173cm på 65kg.
Rolig skoter i allmänt.
Brainstorma nu =)

Mvh Rasmus
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Nehe...:confused:

Skriv ner det viktigaste..
Kompisar säger att dom skär när dom är kompsänkta är det bullshit?

//Rasmus
Tjaaa....om kompisarna själva äger en Phazer Turbo är det kanske substans i vad de säger.....om inte är det bara andrahands eller tredjehandsuppgifter....dvs bulllshit:rolleyes:

/Matti
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
dina polers är säkert bara avis på dig att du kanske ska köpa en phazer från efter millenieskiftet medans dom kör med en phazer från 86..

yamaha är ju kvallitet och inte hör man ju att turboskotrarna skär, har då aldrig hört nå sånt iaf.

säkert ett bra köp
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Tycker de låter som en mycket rolig skoter :):)

Min nästa skoter blir en Phazer Fx, med eller utan turbo. Bara alla andra uppdateringar är gjorda. Verkar som en mycket rolig skoter som man kan leka ordentligt med.
 

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Jup, Phazer med turbo skulle vara fränt.. Jag körde på storebror istället men annars hade nog en MCX trimmat Phazer suttit i garaget... Gillar skarpt körställningen och det blir ganska mycket åka med!!! Har sett några filmer där phazerturbo MTX drar iväg REJÄLT från IQ700RMK och nån REV summit... Pratade med en hos min återförsäljare som hade en ifjol och var skitnöjd (utan turbo) den gick som FAAN då det blev knöligt var väl vad han tyckte.
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Förstår inte varför dom har stålfodrat den , skurit och reparerad?

Problemet är väl att du kan köpa en iq shift 08 eller nån Xp tnt för nästan samma pengar , och det med fulla garantier och inga tveksamheter ang försäkring.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Förstår inte varför dom har stålfodrat den , skurit och reparerad?

Problemet är väl att du kan köpa en iq shift 08 eller nån Xp tnt för nästan samma pengar , och det med fulla garantier och inga tveksamheter ang försäkring.
Och varför skulle jag vilja köpa en sådan när jag sedan måste lägga ut kanske 10-15k på dämpare, matta, o andra saker + en massa jobb som jag inte vill göra nu. VILL KÖRA SKOTER JU!!

Jo, stålfodrar har jag sett att några andra Phazer's också har varit, kan det vara för den ska hålla bättre eller något? Den är ju även kompsänkt.
Skurit tror jag inte den gjort.

Men ska ringa imorgon då å försöka göra upp affären.
är ju en bit att åka =)

Tack för svar.

Mvh Rasmus
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
vad skulle Phazer motorn vara om inte stålfodrad? tror inte de är Nicasil i den?..
däremot om de blivit haveri/spikningar så kan dom ju bytt fodrena i den.
hör med killen intressant iaf..

de är en rolig maskin, kört 80mil med min nu, grymt smidig maskin, grymt nöjd iaf.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Nehe...:confused:

Skriv ner det viktigaste..
Kompisar säger att dom skär när dom är kompsänkta är det bullshit?

//Rasmus
Såg att du skrev att det inte blev någon affär, vet inte om du fått svar på det du undrade tidigare men turbokonverterar man så måste man kompsänka.
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Såg att du skrev att det inte blev någon affär, vet inte om du fått svar på det du undrade tidigare men turbokonverterar man så måste man kompsänka.
Går inte phazern småtrimma med 0,4-0,5 bar utan kompsänk?

Mcx kittet innehåller väl ändå nån (topp)packning som sänker kompet.
 

J.Nilsson

Välkänd medlem
9 mar 2007
144
0
6
boden
Det är juh själva packningen som är kompsänkningen... tvivlar på att dom varit och gröpt i nånting... topp eller sådär.


ang 0.4 - 0.5bar utan kompsänkning har jag sett nån som hade gjort så.. laddade 0.45bar tror jag.

vet dock inte hur det funkar, fick svar från Marklund att en phazer som är kompsänkt och laddar 0.75 - 0.8 hållar bättre än en som inte är kompsänkt och laddar 0.45 när jag frågade vilket ladd han rekommenderade åt mig.

jag kör på 0.8, har bara fått en 20mil på maskin än, men den känns då bra iaf, riktigt vass i snörika miljöer kan jag tänka mig.
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Jo.. Men dom görs väl även om man monterat turbo.
Tyvär blev de ingen affär. Han krävde helt plötsligt mer än första gången jag ringde.. Aja! bara leta vidare =)
Klart dem gör de. Menade inte att dem inte gör uppdateringarna om man har monterat turbo. Menar att på vissa phazerar så är inte förstärkningarna ditsatt på chassit.
 

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
Klart dem gör de. Menade inte att dem inte gör uppdateringarna om man har monterat turbo. Menar att på vissa phazerar så är inte förstärkningarna ditsatt på chassit.
Lite off topic, men vad är det för förstärkningar på chassit?
Tror att jag gjort alla uppdateringar men inga förstärkningar i
chassit.