Phazer Turbo -07 error code 11

Calleman91

Välkänd medlem
28 sept 2009
238
0
16
Vänersborg / Sälen
Tjenare,

Så här lagom till all pudersnö så ska skoter såklart börja jävlas med mig. Den har funkat hur bra som helst i år. Sedan en dag efter att jag kört kanske en timma så ställer jag in den för dagen. (i en bod utan värme)

Nästa dag så startar den inte å visar mig felkåd 11 vilket betyder: Cylinder identification sensor or circuit problem.

Hmm, ja den funka ju innan tänkte jag och inga tecken på fel så jag nollade batteriet och vips så starta den av och på som vanligt. Körde hela dan utan problem. På eftermiddagen ställde jag in den igen.

Nästa dag, samma problem fast nu funkar det inte att nolla batteriet. Byter batteri = inget resultat, endast felkåd 11 på displayen.

Läste lite på ett amerikanskt forum om detta och dom sa att de va fukt i täningslåset. så jag skruvade lös det och la de inne på ett element över natten så det var varmt å fint men ändå samma sak igen...

Nån som känner igen sig eller vet vad det är som spökar?

tack på förhand Calle

god jul!

norrbom

Medlem
14 jan 2010
26
0
1
sundsvall
Tjena fick samma jag med efter en dag i puder. skotern började gå dåligt och låta mer tills den till slut stannade och visade felkoden 11. skruvade bort avgasröret och hade stora hål i flexrören. aluminiumplåten över rören och kamaxelgivaren hade smällt så det kan ju vara den som felar på min.

Calleman91

Välkänd medlem
28 sept 2009
238
0
16
Vänersborg / Sälen
Nja, tror inte det e mitt fel.. Har bytt till andra flex rör då mina gick sönder förra vintern.. Så ja bytte till dom Ntc rekommendera för turbo skoter.

MEN! Jag fundera lite på de med kamaxel givarn! det kan va att de e fukt eller att den e trasig på nått sätt så att skotern inte vill starta!

Dock har jag fått ordning på min nu, det va visst fukt i tändnings låset, 5,56 och lås olja

EDIT, ställde den ute över natten å fick samma problem igen.... Ja ska skruva isär den å kolla hur givarn ser ut

Last edited:

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Har en Venture MP och har detta problem. Fick tips om att det är startrelät som strular. Har beställt ett som förhoppningsvis kommer tills torsdag. Jag får felkod 11 dirket när jag vrider på nyckeln, försöker man några gånger (vrida fram o tillbaka på nyckeln) så hoppar den plötsligt igång. Uppstår bara när skotern är kall=). Vi får se efter bytet av relät=).

http://forum.snowmobile.se/showthread.php?32882-Venture-Multipurpose-eller-Venture-Lite&p=338000&viewfull=1#post338000

Last edited:

Jaså

Aktiv medlem
29 sept 2008
58
0
1
Kiruna
Ta lös givaren och torka av den med trasa lr papper. Blir smuts på den och på kan den strula.