phazer trim grejjer reeds förgasare twinpipes

phazzer

Välkänd medlem
8 jan 2008
110
0
6
Hej undrar vart man kan få tag på flatside förgasare 38:0r
Och twinpipes Och boysen reeds till yamaha phazer 2 år-91???
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
vad gäller twinpipes så är det nog bara PSI som tagit fram såna&dom är väldigt ovanliga och mest troligt svåra om inte omöjliga att hitta så satsa på en singelpipa istället då det finns större utbud av dessa.
men det övriga ska väl inte vara svårt att få tag i,anonssajter? trimfirmor?bara söka sig fram på nätet.
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
köper ja twinpipes så behöver jag väl andra förgasare eller??
absolut för originalgasarna orkar inte med att ge det twinsen kräver sen tror jag att reedsen samt även en portning kan vara att tänka på till dessa rör,
en som kanske kan svara på detta är tikka då han har haft PSI i sitt
sortiment då dessa dubbelrör var aktuella.
en sak till att tänka på är ju att:högre effekt=mer värme speciellt då det är en fläktkyld motor.
hoppas det hjälpte nåt i alla fall.

PS/har för mig att den blir jobbig att justera&relativt känslig för väderomslag oxå.

http://www.blocket.se/vi/14900437.htm?ca=1_8_s
 
Last edited:

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
absolut för originalgasarna orkar inte med att ge det twinsen kräver sen tror jag att reedsen samt även en portning kan vara att tänka på till dessa rör,
en som kanske kan svara på detta är tikka då han har haft PSI i sitt
sortiment då dessa dubbelrör var aktuella.
en sak till att tänka på är ju att:högre effekt=mer värme speciellt då det är en fläktkyld motor.
hoppas det hjälpte nåt i alla fall.

PS/har för mig att den blir jobbig att justera&relativt känslig för väderomslag oxå.
http://www.blocket.se/vi/14900437.htm?ca=1_8_s
Stämmer enligt ovan. Under Phazertrimningstiden var det en i vårat gäng som under mycket lång tid försökte hitta rätt inställning till sina dubbelrör. Det gick aldrig..... vet inte hur många gånger kolvarna nöp. Tilläggas bör är att han helt emot råden försökte köra med orginalgasare men med rejält tilltagna munstycken.