Phazer MTX -09

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
Tjena ! vill ha lite svar om v-kitt till phazern och pris om nån vet, sen om man ska skaffa slutburk till den lr är det helt onödigt, vilka sidor ska man gå på och vad kostar det på ett ungefär, tänkte väl först skaffa v-kitt, sen kanske hitta en beggad turbo om man ids,kom gärna med svar !!
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Lägg ner tanken med Slutbruk. Du vill väl inte folk tror du åker på nån Briggs & Stratton-motor med trasig ljuddämpare. Tycker det är lagomt "tufft" ljud på dem orginal men så fort det åker på en annan Ljudämpare så Usch!

Finns lite och hämta ut orginal om du byter vikter. 08:ans vart betydligt bättre med andra vikter och spänt sevariatorn utanför leden.
 

Larsanboy

Välkänd medlem
23 jul 2008
128
0
6
Piteå
Jag kör med ett thundershift products heavy hitters v-kit som jag beställde från KNracing. Kolla deras hemsida för priser och så, har det inte i huvudet. Jag kör visserligen en phazer RTX men den funkar jätte fint nu faktiskt, det blev grym skillnad på backshiften.
 

snippe

Välkänd medlem
2 dec 2008
386
1
16
Norrbotten
Jag kör med ett thundershift products heavy hitters v-kit som jag beställde från KNracing. Kolla deras hemsida för priser och så, har det inte i huvudet. Jag kör visserligen en phazer RTX men den funkar jätte fint nu faktiskt, det blev grym skillnad på backshiften.
Ursäkta mig men vad betyder backshift?
 

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
ok tack,, var nu på yamaha center i kiruna och snacka med en där, han sa att han hade satt fjäder från MP till sin fx och sen dreva ner 2kugg, det var tydligen en jäkla höjdare, när man kan smyga lite med den =) plus att det blev en ***** massa mer drag i den ! för tillslaget är väldigt högt på den,men med MP:s fjäder hade den varit som en annan skoter !
 

Bizz3

Välkänd medlem
4 mar 2006
414
0
16
Skellefteå
jag har thundershift variator kitt från knracing de funkar rätt bra efter lite små pill.

backshift menas med att de går snabbare för variatorn att gå tillbaka efter du axat upp och du släpper gasen., du kommer snabbare ut ur kurvorna. för att variatorn går snabbare tillbaka till utgångsläge.
 

snippe

Välkänd medlem
2 dec 2008
386
1
16
Norrbotten
jag har thundershift variator kitt från knracing de funkar rätt bra efter lite små pill.

backshift menas med att de går snabbare för variatorn att gå tillbaka efter du axat upp och du släpper gasen., du kommer snabbare ut ur kurvorna. för att variatorn går snabbare tillbaka till utgångsläge.
Tack för svaret :p

m v h, snippe
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Varför snackar alla om att dreva ner phazerarna? Vad jag har hört så är den svensksålda phazern redan lägre drevad än t ex USA maskinerna, och att det är totalt onödig nerdrevning då den bara går saktare.
Detta är bara rykten jag hört, rätta mig om jag har fel. Jag har inget att jämföra med, har bara provkört helt original fx -07 och -09.
 

Bizz3

Välkänd medlem
4 mar 2006
414
0
16
Skellefteå
Håller med dig där de är grymt lågdrevad, om man drevar upp 1 kugg tror jag den skottar bara ännu bättre!
 

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
jadu ingen aning, men killen som jobbar här i kiruna sa att han det blir en mycket bättre skoter !