Phazer MTX -08

Kurt-Greger

Medlem
25 feb 2012
11
0
1
Timrå
har strul med min Phazer -08 ibland startar den inte,händer ingenting när man vrider om nyckeln, har bytt startrelä,bränslepumpsrelä och kollat den gula kopplingsboxen för jord (sitter på höger sida fastbuntad mot kylarröret bakom kylaren

idag var jag ute å körde ca 800 meter sen dog skotern varningslampan (oranga) tändes samt helljuslampan (blå) samt felkod 43 Provade att starta men helljuslampan lyste ,väntade ett par minuter sedan vred jag på nyckeln helljuslampan var släckt felkoden var borta å skotern gick att starta körde sedan ca 15 meter å skotern tvärdog igen provade ett par ggr till med samma symtom sedan bogserade jag skotern hem


har tömt tanken ,fyllt med ny fräsh bensin bytt stift mm

VA KAN DET VARA FÖR FEL ???
TIPS MOTTAGES TACKSAMT
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det låter ju som någon form av kablage fel. Typ glapp eller kortis...

felkod 43 är ju att insprutningen inte har koll på spänningen typ kabelbrott eller kortslutning. Tänds helljuset också då det inte skall tändas tyder ju också på kabelproblem.

Så det är nog bara att börja kolla upp alla kablar och kontakter
 

Kurt-Greger

Medlem
25 feb 2012
11
0
1
Timrå
Hittade svar på ett amerikanskt forum finns en gul liten kopplingsbox/kontaktstycke sitter på kabelstammen bakom kylaren och framför oljebehållaren det är en jordningspunkt På min hade det bränts hål och börjat ärja min kompis hade likadant på sin mtx -07 Klippte helt enkelt bort skiten å lödde ihop kablarna på med krympslang ....Klart! fungerar igen