Phazer mtx ägare

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
Kollar just nu på en phazer mtx med lite tillbehör..
det jag undrar är hur den är att köra på led, om den är helt kass lr att den är helt ok. samt hur är den att dra kälke.. vill gärna ha svar av såna som äger en sån, inga som har provkört den 100 meter
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Ska inte säga att jag harn ågon som helst aning, jag har bara kört korta.

Men däremot så har en arbetskamrat haft en phazer mtx förra året som han drog pulka med familj i. Han är verkligen inbiten yamahanörd och han sa de att den går kanonfint efterleden och han va oftast riktigt avslappnad än om dom hade kört en bit.

Men när det gick uppför, och kälken va kopplad, eller att han körde uppför i lite lösare snö. SÅ "möööhaa" den som fan (hans ord:p) och de blev han less på, så nu är den såld. Så, som jag har fattat det på han så va de inte nån bra pulkmaskin. Men ska mana bara köra led så är den kanon.
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Om du provar söker så kommer det upp mycket om detta. i djup snö så har den inte riktigt orken men med 51mm kammar å den längden den har på mattan samt 80hk e väl förståligt. Va ute å körde igår å kände att på leden behövs inga fler hästar, dock ska tillägas att ja inte körde på nån motorvägs led. Sen är jag ganska så ny på skoter å lär mig att hantera phazern mer och mer för varje gång då det krävs lite av föraren på en sån. Jag har inte heller nått problem på leden med den. Polarn som e uppvuxen på skoter tyckte inte heller att det va nått bekymer, han sa att det märktes knappt att den va så lång.
Har dragit släde med min, inte en tillstymelse till suck trots en ganska så brant backe. men det var fin skoter led, så fort de blir snö så kan ja tänka mig att den komma sucka lite