phazer fx

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
Om du köper en beggad skoter så brukar alla barnsjukdomar vara fixade redan och det är 38 matta :p jag tycker du helt klart ska köpa denna skoter men de ee som dom säger.. "använd den till det den är byggd för då blir du inte besviken" :p:p
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
sista inlägget med filmen klockrent!! :D Alla som klagar på motoreffekten. Det är ingen raceskoter den är till för att leka med! att påstå som någon gjorde att den är slöare än en et340 den måste antingen varit berusad eller så var det stora fel på den phazern. Enligt vad ja har hört så ska den var pigg upp till 80? typ samma som en 6002takt. och yamaha ska tydligen ha sagt att den ska jämnföras med en 2takts 550f! Om den nu är så helt värdelös och kass så hade dom nog inte ens sålt den från första början. tror nog dom prova den ganska mycket när den utvecklades! klart som fan den har mycke barnsjukdomar! det är ju en helt ny konstruktion och motor klart att inte allt kan funka perfekt från första början! dock väldigt många fel men iaf. vill man ha en phazer så fixar man dom så funkar dom. Tycker man dom är kass då skiter man helt enkelt i och köpa dom! man kan inte jämnföra en phazer fx mot tex lynx re 600 eller polaris iq440 som är byggda från fabrik att tas ut på bana! Nä ***** mycke gnäll tycker jag.. nu ska inte jag uttala mig nå mer.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
phazer fx = skit
Har du kört en Phazer FX?

Sen gärna MOTIVERA VARFÖR!!
Inlägg som står ex Phazer FX = Skit..
Förklara VARFÖR!! Då får vi ut något av de:)

Sen jämnför inte Phazern med något värre, jämnför Phazern med en liksinnad maskin.
F5, M5, Edge 500, sxr 500, ETC.. Går ju ej att jämnföra med tex en REV 800 som du nu har, klart den känns "slö" då!

//Rasmus
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
diskutera gärna, vill ni smutskasta så kom med argument, annars får ni ta diskussionen i sandlådan eller annan lämplig plats.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Haha..fyfan va mycket skitsnack ja läst i denna tråd asså.
Den inte ägt en phazer borde heller inte få uttala sig.
Yama har stått för alla barnsjukdommar, har haft den inne senast i helgen för modifiering.
De betala ja inte ett skit för.
FÖrra säsongen så märkte ja att främfre boggiedämparn kickade som satan, då lämna ja in den och då märkte dom att kolvstången var skadad.den betala ja inget för heller!.
Visst maskinen kan man ju inte jämföra me en PRO maskin.p
Det enda som skulle behövas som orginal de är HK matta och lite högre tillslagsvarv.
Men accet just nu är inge å tala om att de är helt klart godkännt. jag har själv ägt en polaris switchback 600 VES -05 och kan säga att den har inget att komma med i motorväg förutom topfarten jämfört med Phazern.
Men som sagt de går inte jämföra 80hk med 150hk, och jag känner meckarna på yamacenter i kiruna och dom två har själv ägt varsin phazer FX Turbo, jag testade en av dessa innan ja köpte min och ja måste säga att lyssnar man vad MC xpress säger så nog fan får man till den me turbo oxå..
De där att motorerna sprängs de händer bara för dom som laddad för mkt, dom som ska ha 150hk, de säger sig självt att maskinen som har två cylindrar på 500cc att de inte går å få ut 150hk ur den, de är som att lägga på twin pipes på en 550f, Den brinner upp till slut!, inget håller!.

men men, sluta snacka så mkt skitsnack om maskinerna och tillverkarna innan ni ägt en lr ens kört en!.
Och yamahas Service kan ja garrantera att den är mkt bättre än Polaris och övriga tillverkare, utifrån egen erfarenhet!
 

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Som nån sa tidigare -andvänder man maskinen till vad den är byggd för blir man ej besviken . Jag är jättenöjd med min fx hittils och jag andvänder den till lek och hopp sen är ju motorkaraktären på en 4-t mycket skönare än en 2-t så ....