phazer fx

davvap

Aktiv medlem
23 feb 2006
84
0
6
ö-vik
hej! är det nån som har koll på om phazer fx är en ren trick skoter eller ska den va bra på hård körning på riktigt gropiga leder... och kanske grymma hopp och hårda landningar??? tror ni jag blir besviken om jag byter min apex till en phazer? motor kommer att fattas det förstår jag men jag tänkte att phazerns chassie är så underhållande att jag kan kanske leva med mindre effekt... samtidigt skiljer det nästan 100 kg med... hört rykten om 208kg men jag vet ej.
 

Hauck

Medlem
15 mar 2006
34
0
1
Så här ligger de till...e du en som känner att du köpt apexen pga effekten kanske du inte blir så nöjd med phazern...men om du i vissa lägen kännt att din nuvarande skoter känns aningen tung, trög å svårhanterad tror ja du bli mycket nöjd me phazern...har själv beställt en phazer fx å den kommer alldrig va original utan turbo ska på omgående...


Ha i åtanke att en turomatad phazer har samma effekt som din apex...dock en ENORM viktskillnad till PZ:ans fördel...
 

stefan-200

Aktiv medlem
7 apr 2006
58
0
1
Är oxå grymt sugen på en phazer...men hade det inte varit fränare med kompressor istället för turbo?
Tikka har ju tagit fram kompressor till rx-1:eek:rna iaf,tror det hade varit kul att ha kraften där från början i en så pass liten motor.
Vad tror ni andra?
 

davvap

Aktiv medlem
23 feb 2006
84
0
6
ö-vik
kompressor vore nog det optimala... tror nog att det skulle ge ett coolt vinande ljud oxå.men man skattar nog inte om kolvarna skjuts genom toppen.... personligen gillar jag oftast orginal för mesta hållfasthet... men då sitter man ju där men 80 mesiga oxå...hmmm...