phazer fx

Bjerka78

Aktiv medlem
26 nov 2009
62
0
6
Kungsör
Tjenare!

har fixat backen på min phazer nu, men vill kolla gasspjälls lägesgivaren nu. Så nu till min fråga:

Har skruvat isär det mesta men hur får man bort den svarta plastdelen som luftburken sitter i? måste man lossa skruvarna som sitte under de svarta plast pluggarna?
 

pallsnowski

Medlem
6 feb 2010
36
0
1
Luleå
Tjenare!

har fixat backen på min phazer nu, men vill kolla gasspjälls lägesgivaren nu. Så nu till min fråga:

Har skruvat isär det mesta men hur får man bort den svarta plastdelen som luftburken sitter i? måste man lossa skruvarna som sitte under de svarta plast pluggarna?

ska du bort med HELA luftburken alltså hela svarta kåpan och allt?

isåfal har du 2st skruvar inne i luftburken som sitter fast i "spjällhuset" sen har du 2st gummiploppar som är ovan på luftburken dom tar du bort och där sitter det yttligare 2skruvar. sen har du ju några slangar och en kontakt som du ska tabort


rätta mig om jag har fel.
 

Bjerka78

Aktiv medlem
26 nov 2009
62
0
6
Kungsör
Japp det är hela burken som ska bort, måste komma åt gasspjällsgivaren. Ska testa skruva bort dem. Tack
:hello:för tipset.
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
ska du bort med HELA luftburken alltså hela svarta kåpan och allt?

isåfal har du 2st skruvar inne i luftburken som sitter fast i "spjällhuset" sen har du 2st gummiploppar som är ovan på luftburken dom tar du bort och där sitter det yttligare 2skruvar. sen har du ju några slangar och en kontakt som du ska tabort


rätta mig om jag har fel.
3st skruvar Under lyset så satt säga där det sitter som sagt gummiploppar, En storslang under till på samma sida som oljeburken är(slängen från burken) sen en lite slang på samma sida en tunnjävel och bredvid den en kontakt. Sen har du 3st småa jävla insexskuvar ovanpå burken oxå som det sitter fast 2st kontakter i, dom 3 ska oxå bort sen är de klart..
 

Bjerka78

Aktiv medlem
26 nov 2009
62
0
6
Kungsör
Tackar tackar.. fick loss den och kom år givarn. Det var ju justerbart. vred ner givaren och nu funkar det alltid att lägga i backen så jävla skönt!!! + att fädern är spänd så nu slipper man ruska på skotern o hålla på. bara trycka knappen o backa =) så glad att det funkar.

La även igen hålet i bandtunneln idag, så nu slipper man 6kg snö som fastnar och fryser till...