phazer fjädrar till framdämparna

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
Hej! tänkte säga först om bakdämpare, tänkte köpa en engans iaf, hoppas det blir en avsevärd skillnad. och sen om nån vet nåt om fjädrar som är lite grövre än dom som är på nu på en phazer mtx 09:a !
 

JohannesN

Medlem
19 nov 2008
40
0
1
kiruna
Köpte en likadan engans dämpare till boggin på min phazer mtx, blev ingen skillnad.. Gick till yamma huset och köpte hårdare fjädrar till boggin och de blev en stor skillnad på det. Så slösa inte iväg pengar på dämpare köp hårdare fjädrar istället, finns mellan och hårdaste, köp hårdaste för mellan är nästan som original. ganska saftigt pris på fjädrarna men de var de värt de :)
 

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
men om man ska byta fjädrar där bak så måste man skaffa iaf en bättre dämpare.. annars blir den tydligen inte så kul i gropar, dämparen hänger inte med, men ska skaffa engans samt schimsa om den direkt, och sen skaffa overload fjädrar till om jag måste.. allt det skulle kosta max 4 tusen !

men nu var det framdämparnas fjädrar jag sökte
 

JohannesN

Medlem
19 nov 2008
40
0
1
kiruna
jo de är sant, har alldrig testat med orginaldämparn när jag bytte fjädrar.. vars hittar du overload fjädrar till den? det skulle ju vara nått att satsa på, för nu är den ganska hård i boggien :)
 

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
Köp en dämpare med justerbar kompression och retur så slipper du schimsa om den :)
Berrob vad kostar en sån dämpare då? och vad för märke? hemsida?

overload är fjädrar som sitter på MP och som jag har uppfattat så ska det vara en bra skillnad ! alltså dom sätter du när man ska vara 2 på skotern lr dra kälke ! men så du menar att engans inte ens var nån skillnad? nån skillnad måst det väl vara
 

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
mm.. frågan är om man ska ändå köpa en engans och schimsa om dom direkt, sen skaffa overload om man måste det!
 

tim

Ny medlem
25 nov 2008
4
0
1
schimsade om min bakre goggiedämpare hos Isakssons motor i Vilhelmina blev mycket bättre. Nu slår den bara igenom i dom största guppen när man kör fullt. Har orginal fjädrar kvar. Jag väger dock bara 70kg Ring Isakssons motor 0940 10305.