Phazer -07

  • Trådskapare Deleted member 9532
  • Startdatum
D

Deleted member 9532

Tänkte bara höra ifall det är någon som känner till några specialla skäl till varför priserna på Yamaha Phazer har sjunkt så kraftigt på så kort tid? Ett par hundra mil och priserna sjunker med 20 till 30.000kr. Och då undrar jag varför dessa låga priser?
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
det ska jag tala om för dig.

nypriset låg runt 90 tusen har jag starkt för mig.
sen styrs priset av efterfrågan.
dvs om många vill köpa så blir dom dyra om få vill köpa så sjunker dom i pris.
 
D

Deleted member 9532

Så det finns inga andra skäl som kanske styrker valet att inte köpa en sådan skoter?
 

Tibur

Välkänd medlem
30 nov 2007
328
0
16
Piteå->Långträsk
inga fel på den skotern, bara du vet va du köper, då den kom så var det många köpare som trodde att den skull vara dyglig till stordåd, typ nästan som nytron klara av nu
 

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
JAg tror att många köpte Phazern för precis som Tibur skrev. EN fullvuxen motorkraftig lakeracer.. Många bytte till och med in RX-1 mot Phazer och klart att dom blir besvikna på effekten.. Men skotern är riktigt bra och efter knöliga krokiga leder är den grym! Och det den egentligen är byggd för LEK!!!
 

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Men hur är den att köra om man jämför med en 600?
Blir man besviken på effekten? eller är accet ungerfär samma?
Jag kör en 440 nu så om jag byter kommer jag å bli besviken då?
 
D

Deleted member 9532

Jag provkörde skotern nu i helgen och jag måste säga att det var inget fel på vridet för att vara en 500cc, Jag fick köra den uppför Störtloppsbacken på Hallstaberget i sollefteå och jag behövde inte gasa mycket för att skidorna skulle gå i luften med mig sittande på. Det blev kärlek vid första ögonkastet, men jag måste få lite vägledning innan jag lägger ut 60.000 på en maskin:) Är inte säker på att jag ska byta överhuvudtaget, men tankarna snurrar runt, runt. Förmodligen bara för att man är 16 år och k*t på allt som ser bra ut och går fort;)
 

vizzla

Aktiv medlem
9 jan 2008
66
0
6
Kiruna
ja du kan bli besviken över effekten....om du ska köpa phazern...lägg på turbo och du har en fin maskin...ett tips ä ju att köpa en beggad med turbo:)