Phazer ägare kolla detta!

Erikzon

Välkänd medlem
1 dec 2005
160
0
16
Tog bort luftburken ikväll och skulle justera styrningen, märker då att insuget/spjällhuset vad man nu ska kalla det hade lossnat från motorn :hmmmm:
Har aldrig haft upp och kollat sedan jag köpte den och har inte märkt att den gått dåligt eller dragit mycket soppa, 1,6L/milen tog den ungefär förra helgen.

Är detta något ni varit med om eller hört om? Det kan ju vara värt för er att kolla upp det iallafall så det inte händer någon olycka.

Ska ut på en tur imorgon och det blir spännande att se om den går bättre på något vis och se om förbrukningen förändras.

Tog tyvärr inte någon bild på spektaklet men kolla på sida 7-30 i manualen till er phazer så ser ni vad som lossnat om ni inte har koll på vad jag menar.

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Det att dom lossnar är vanligt när man tar bort luftburken. För dom sitter väldigt dåligt. man ska ha en lång insexnyckel å dra åt dom så dom sitter bättre. Sen så är det såhär att dina spjäll vart lösa när du tog bort burken för skotern går inte när dom e lösa. Eller javisst dom startar men du får 2 felkoder. 22 och 14 tror ja de blir. Så du bör ju ha sett det. Vart nämnligen exakt lika när jag tog bort luftburken första gången på Phazern när ja hade köpt den. Skulle byta oljefilter och inbillade mig att det var som på IQ R:en med andra ord släppa en gummirem och dra bort burken men då lossna spjällen ist.:stupid: Prövade att starta å de gjorde den men baktände och grejja.

1,6L Milen är vad min drar oxå blandad körning(puder,led,hårdkörning)
Visserligen med 38mm matta,v-kitt,slutburk,moddalduftburk. Men ska vell inte göra så stor skillnad mot original.