pf racingmotor som går riktigt dåligt

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
pf racing motor som går riktigt dåligt

Har en iq 440 men en pf racing portad 600 motor och dubbelpipor som går riktigt dåligt.


Parkerade och dagen efter går den som den vore kall och helt orkeslös, ingen temperaturskillnad ute, motor och avgastemp ligger bra, stiften lite mörkare än va dom borde men inte helt svarta.


Startar jättelätt men har inte hunnit söka nå fel eftersom jag inte har skotern hemma.


Några ideer?
 

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
finns ingen holeshotknapp och vart inge bättre av att byta stiften.
ska ta med kompmätare nästa gång jag far upp
 

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
Har varit och kollat lite på den nu.
8,2 i komp kall och 7,2 varm.

Var inget del på ves membranen men giljotinerna var så slitna så dom hade börjat skrubba lite i kolvarna så dom ska bytas.
Gjorde rent dom eftersom dom var ganska sotiga och tyckte den gick lite bättre en sväng men inte riktigt all ork som de var förut.

Ena bottenpluggen i förgasaren var sprucken i "röret" som går upp i förgasaren, hört att den kan börja dra tjuvluft pga de.

vforce membranen glipade jättelite men ska inte vara nån fara att det är de.

?!?!
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Lite skeptisk när du skriver att kompen sjunker med så pass vid v arm motor... men skrubbade kolvar !?! Hur menar du då ? giljotinerna kan/bör ju aldrig komma i kontakt med kolv.
 

#Pontus#

Välkänd medlem
27 jan 2008
270
1
18
Ö-vik / skorped
Det är inte choken som har hängt sej då?

Men tycker de låter lite som VES fel ändå, Sitter Ves giljotinen ordentligt fast? , den kan gänga lös sej lite å då öppnar den ej helt å då går skoter inge bra på höga varv!

För att kolla så att VES ventilen öppnar som den ska så kan du palla upp skotern bak , öppna huv , Starta motor, kolla på ves ventilen i de där lilla hålet som är i mitten på ventilen, då ser man en pigg som rör sej upp å ner beroende på varvtal , När du ger stumt så ska den piggen ligga ungefär jämt med utsidan av ventilkåpan! ,Ryker de från de där hålet så är gummipackningen sönder!
 

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
Har tagit en bild på avgasventilen men vet inte hur man ändrar storlek på dom.
Gjorde rent ventilerna så tyckte jag den gick bättre redan då.

Ventilerna är så pass slitna upptill där dom ska ta stopp så dom ligger lägre än vad dom ska göra igentligen.

Ska öppna huven å kolla dedär när jag farupp nästa gång
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.640
802
113
Kramfors
Sv: pf racing motor som går riktigt dåligt

Den giljotinen på bilden ser ut att ha tagit i kolven!!