personlig utrustning

Thincan

Välkänd medlem
11 jan 2010
190
2
18
Jag är i behov av en ny hjälm och glasögon, vad ska man köpa för hjälm och tillhörande glasögon.

sen så har jag oxå funderat på ett par knäskydd men har ingen aning vad man ska ha.

tack på förhand!
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
På aviator 2.1 följer det med ett fäste till gopro, hann inte kolla så noga då jag hämtade hjälmen igår.
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Har testat det mesta i glasögonväg men sedan förra vintern har jag kört med 100% gogglar som funkar mycket bra och är väldigt prisvärda.
 

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
första version av sinister (ej x5) och storlek large på hjälmen, dock så var det ett jäkla trixx me gopro fästet va tvungen att värma å jävlas, det sitter inte med hela anläggningsytan men det är så det räcker samt att jag kör med sånnahär säkerhetslinor till gopron
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Kör men 509 sinister glasögon, riktigt fina glasögon. Kör med orangetonad lins men ska köpa ett par genomskinliga också..
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Jag kör också med 509 sinister :), Sjukt nöjd med dem, passar perfekt och immar inte igen! Kör också Airoh terminator tror jag jag den heter ? I alla fall så fungerar båda perfekt tillsammans och är smidiga att köra med! Rekommenderar dem starkt!
 

Thincan

Välkänd medlem
11 jan 2010
190
2
18
är det någon som har en Airoh aviator 2.1 som använder Sinister X5 glasögon? de äldre Sinister finns ju inte att köpa nå mera

en annan fråga ni som använder Airoh aviator 2.1 vad använder ni för glasögon?
 

IQ RR

Välkänd medlem
3 maj 2009
330
1
18
Dalarna
satsa på en lättvikts hjälm, gå till återförsäljare och prova olika märken då passformen varierar så du hittar en som sitter bra på dig..
Har kört med SPY glasögon snart 10år och har inte funderat på byta, immar inte o bra kvalitet..