Performance parts

Blaeckvard

Välkänd medlem
1 dec 2008
598
0
16
Viksjöfors
Är det någon som har tipps om bra sidor där dom har uppgraderings/trim delar till skotrar? Liknande Extreme Sled Parts.

Varför finns det oftast inte trim delar till Lynx?

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
35
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
Här kanske du hittar: http://www.skotersidan.se/index.html

Eftersom Lynx endast säljs i Skandinavien och inte till USA så tillverkas det inte så mycket eftermarknadsprylar till Lynx. Men det mesta av det som tillverkas till Ski-doo passar ju på lynx så det spelar ju ingen större roll. Det som är lite tråkigt är att Lynx har börjat bygga lite mer "egna" skotrar de senaste åren så därför kan det vara svårt att få Ski-doo prylar att passa på Lynx. Då menar jag Rev<>R-Evo och XP<>REX

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Funny thing är att nedre A-arms-förstärkning till XP, som tillverkas(?) och säljs av Grip 'n' Rip är en direkt kopia av Lynx egna från RSen. Kanske tom är beställd på Lynx-nummer..?

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
För att brp inte vill ha ett till märke som konkurerar med ski-doo skulle jag tro. Fast dom skulle ju tjäna på de, tror faktiskt att många amerikaner skulle välja en Lynx före en ski-doo om dom hade möjligheten

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
För att brp inte vill ha ett till märke som konkurerar med ski-doo skulle jag tro. Fast dom skulle ju tjäna på de, tror faktiskt att många amerikaner skulle välja en Lynx före en ski-doo om dom hade möjligheten
Lederna i usa är för bra för lynx skulle jag tro :beer: Dvs Lynx är FÖR bra för usa :aetsch:

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.582
447
83
Malå/Adak
Genomsnittsamerikanen begriper sej inte på fjädring alls, tycker att den mest övermjuka maskinen knappt går att köra för att den är för hård. med detta sagt så tror jag den amerikanske kundkretsen som kan tänka sej betala ännu mera än för t.ex en mxz X för en maskin med bättre fjädring är väldigt liten.