pc5!!!

f7chrille

Välkänd medlem
29 okt 2010
152
0
6
Funäsdalen
Ska koppla i min pc5a nu någon dag. själva installationen verkar inte så svår! men sen när man ska synka den med gasen, 0% gas 100% gas också vidare! kan någon förklara noggrant hur man ska gå tillväga? skulle vara schysst!
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jag fattar inte heller de där.. edvard vilhelmina vet nog.. jag lämnade in min och ställde in tps där den ska stå original.. sen fattar jag inte hur man ska synká den med powercommandern.
står ju att maskinen ska va av sen trycka reset sen gasa fullt och sen släppa gjorde det och det står bara nollor nu.. haha men har provkört i helgen och den funkar hur bra som helst har inga problem alls nu!! Powercommander åt alla!
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Hört talas om att man behöver 12V batteri för att synka, kanske bara är på maskiner från -11 och framåt vet ej med säkerhet bara vad någon sa till mig.

Ska montera på min PC5:a och SLP-rör till veckan hade jag tänkt.
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
För att synka till powercommandern? Vart koppla in 12v? Tror de e runt 5 volt när man justerat tps på skotern.. men när man synkar tps-signalen till powercommander vet Jag inte alls hur man gör?!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Varför läser ni inte instruktionen om ni inte vet hur man synkar tps:n. Skotern måste vara igång o datorn kopplad till PCV om man skall synka. Är dock lite jobbigt att hålla fullt för att kolla värderna när man har skotern uppallad. Först kollar man av tomgången sedan fullgasvärderna.
Alternativet är att koppla in 12v batteri istället för att ha skotern igång.
 

dyrvold

Välkänd medlem
29 jan 2008
141
1
16
Boden
Varför läser ni inte instruktionen om ni inte vet hur man synkar tps:n. Skotern måste vara igång o datorn kopplad till PCV om man skall synka. Är dock lite jobbigt att hålla fullt för att kolla värderna när man har skotern uppallad. Först kollar man av tomgången sedan fullgasvärderna.
Alternativet är att koppla in 12v batteri istället för att ha skotern igång.
Jag har givetvis läst manualen och provat men får det inte att fungera, annars hade jag väl inte vänt mig hit? Som sagt.. Har testat båda(12v+igång), kopplat på både 12v och haft skotern igång men jag får ingen throttle % och inget värde? VAD har jag missat..? Är jag för snabb? Måste man hålla WOT länge?
 

dyrvold

Välkänd medlem
29 jan 2008
141
1
16
Boden
Orientering: När pc5:an tillverkas i fabrik så kan det dröja upp till ett år innan du har den i din hand varpå företaget hinner hitta buggar, lägga till mjukvarufunktioner osv. därför är det viktigt att du tillser att du har den senaste mjukvaran!

Så här gör ni som någon gång får samma fel som jag:
1) gå in på :http://www.powercommander.com/powercommander/Downloads/powercommander_downloads.aspx?ProdType=PCV välj senaste firmware och ladda ner/packa upp på vald plats.
2) Därefter öppna power commander programer och go in på power commander tols/ update firmware(givetvis så måste datorn vara ansluten till pc5:an).
3) Välj därefter din uppackade fil ock klicka på ok när allt är klart GÖR SAMMA SAK IGEN dvs punkt 2 och 3.
4) Klart, nu fungerar det att kallibrera TPS med endera batteri eller skotern igång.

Anledning: pga att de har släppt flera firmwares och det går inte att uppdatera alla på en gång...det räcker inte med en uppdatering, då tappar man TPS-signalen! det kan vara så att i framtiden så behöver man genomföra punkt 2 och 3 fler gånger..

OUT!
 

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
Verkar inte gå att ladda ner någon map? Ingen som har en map? Skulle vara roligt att leka lite med pcv programvaran
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Verkar inte gå att ladda ner någon map? Ingen som har en map? Skulle vara roligt att leka lite med pcv programvaran
vad har du för skoter? map i ecun?
du kan pma om de e så att du vill ha nån map.. har endast en map till PC5 till april 2010 map i ecun.
Flera till januari mappen i ecun.