Passar pro XR 800 främre motorkuddar till en Pro x2 800 ? (-04)snabba svar uppskattaS

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Tja ! hade en annan dråg ang. motorn som satt lite löst, visade sig vara motorkuddarna, nu ska jag köpa nya och hittade på stenmarks, dock XR kuddar, det är dom 2 främre vi pratar om, går dem lika bra att använda ?

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.299
88
48
Övik
Det går bra, enda skillnaden är att XR kuddarna är aningen styvare, men inget märkbart.

Antar att du inte monterat push arm samt torque arm på din maskin? Sök på forumet så finns det några trådar om det.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Det går bra, enda skillnaden är att XR kuddarna är aningen styvare, men inget märkbart.

Antar att du inte monterat push arm samt torque arm på din maskin? Sök på forumet så finns det några trådar om det.
Tack så hemskt mycket för svaret ! ska beställa nu.!

Jo, har lagt märke till att en sån måste användas, pappa får tillverka en då han har egen verkstad:ciao:

Hur sitter motorkuddarna i chassiet ? har bara skruvat i äldre maskiner så de lär väl skilja lite:rolleyes:

Edit : har inte kört en meter med maskinen, köpte den i tisdags. dum som man var kollade man inte upp det....

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.299
88
48
Övik
Nja inte så ovanligt fel på dessa maskiner så..

Den är bara gängat i chassiet så lyft bara lös motorn o ta en polygrip el. rörtång o dra lös skiten. Vanlig vänstergäng är det

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Okej ! har tagit lös dem nu, och såg att dom var "runda" och dom jag har beställt var 4kantiga på bild, spelar det någon roll ?

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.299
88
48
Övik
XR kuddarna ska vara runda dom med, men ifall det är eftermarknadsprylar kan det stämma. Kan ju vara fel bild också.. Annars tycker jag du ska köpa original, kostar förmodligen inte mycket mer..

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
XR kuddarna ska vara runda dom med, men ifall det är eftermarknadsprylar kan det stämma. Kan ju vara fel bild också.. Annars tycker jag du ska köpa original, kostar förmodligen inte mycket mer..
Okej, har redan beställt från stenmarks gjorde det i torsdags.

Eftersom XR kuddar ska passa och fungera på en pro x2, så borde väl dem här kuddarna vara rätt ?

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36

så här ser dem andra ut, står att det också är till pro xr... vilka ska man välja liksom:confused::laugh:

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
fan motorkuddarna var fel :bawling::bawling: får skicka tillbaka dom och köpa runda:eviltongue:

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.299
88
48
Övik
Skiljer det i måtten på dom då? Mät tjockleken på dina gamla, är det ungefär lika så är det klart det går.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
köp ICKE motorkuddar på stenmarks maskin, var stenhårda och gick av efter 5 mins körning på lilla snön som kom för några veckor sen, var som hårdplast, så nu har jag fått bytt IGEN, då polaris original.
Ringde även och klaga förra fredagen, skulle få nya direkt, skulle skicka dom direkt efter samtalet, ringde igår och sa att dom skulle skicka de nu(1 vecka efter dom lovade att dom skulle skicka! fanns hemma på hyllan), dålig kundservice och värdelösa kuddar.

.... bara ett litet råd till er som måste byta kuddar och inte vill ta lös motorn 2 gånger:argh::yawn:

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.299
88
48
Övik
Jo såna grejer lönar sig många gånger att köpa original. Men kom ihåg att utan push arm och torque arm håller inte kuddarna många mil, vad du än köper...

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Jo såna grejer lönar sig många gånger att köpa original. Men kom ihåg att utan push arm och torque arm håller inte kuddarna många mil, vad du än köper...
Har push arm och torque arm...:)
Kuddarna var mer plast än gummi, stenhårda, precis som om dom var "gamla" men nu får man hoppas att de håller med orginal!:wof: