Passar låda från -84 grizzly i en -80?

jnse78

Välkänd medlem
11 apr 2009
116
1
6
Kiruna
Hejsan.
Är det någon som har koll på ifall en vxl-låda från en 84:ans Aktiv Grizzly skulle passa i en Grizzly från -80?
Det står samma nummer på själva lådorna, så dom är nog precis samma, men innehållet skiljer ju.
Lådan från -84 har 2 växlar framåt, min har 1. Lågväxel kan ju vara bra att ha :)

Splinesen i det nedre drevet i växellådan måste passa mina drivaxlar, samt så måste det ju vara samma längd på variatoraxeln, så inte remmen sitter snett.
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Tjena!
Själva växellådan är i princip samma. Men det är innehållet som är lite olika, i alla fall på den lådan jag köpte. Det var en låda från en 81-82 års modell, det var inte samma låda som i min 87:a. Det stora drevet i botten var dock samma. Vad är det som saknas/är trasigt på din Grizzly? Kanske är nåt som jag har hemma?
Mvh Fredrik
 

jnse78

Välkänd medlem
11 apr 2009
116
1
6
Kiruna
Hejsan.
Det var drevet i botten jag behövde.
Och jag hade fel, lådan från -84 grizzlyn hade inte 2 växlar framåt, det var bara en, som på min.
Innehållet var precis samma i båda lådorna (vad jag kunnat se), förutom ett extra drev, som verkar ha som uppgift att hålla ut kedjan från väggen.

Drevet har jag fått tag i nu, men jag måste köpa ny kedja också, flera rullar hade slagits sönder.

Har du mycket Grizzly delar?

Är det bara Grizzly Deluxe som har två växlar framåt och Grizzly XP en växel?
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Precis det var väl det som skiljer. Är det inte XP:n som har 2 växlar framåt, min De Luxe från 87 har då bara en framåt.
Nja inte direkt, det är en komplett växellåda förutom stora drevet i botten. Kedjan har nog legat still en bra stund i botten på lådan så den känns lite stum, men kanske funkar ändå. Kan kika vad det är för skick på grejerna imorgon, om det är nåt du skulle behöva. Kanske inte ens är rätt grejer.. Men man kan ju hoppas :)
 

jnse78

Välkänd medlem
11 apr 2009
116
1
6
Kiruna
Hehe jo det är nog som du säger, det är jag som blandar ihop allt :)
Kedjan har jag redan beställt, så det löste sig.

Du har inga andra delar än växellådan?
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Det låter bra det. Nej det har jag inte, har som tur är inte behövt köpte nåt mer till min maskin :)