Passar dessa reeds ProX 600 -03?

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Gött, då kanske ni kan svara på en sista fråga. Enda svenska priset jag hittat på V-Force 3 är runt 4000kr men det är från detta forumet och inte helt färskt skrivet så stämmer detta fortfarande eller är de billigare idag? Totalt från USA landar det på runt 2000kr inkl moms o frakt. Har inte lyckats hitta någon svensk onlinebutik för priser...
 

Supersport

Välkänd medlem
12 mar 2005
180
0
6
Motorhuset i östersund har men dom får inte in dom förens slutet på november köpte mina där för 2500-2900kr
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Om du absolut måste ha Vforce 3 så kanske jag har ett par från en 700
-01 om det passar. Dom har nog gått 30 mil. Måste bara prova med orginalen till lustgasen först om dom funkar bättre än Vforce3 orna
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Om du absolut måste ha Vforce 3 så kanske jag har ett par från en 700
-01 om det passar. Dom har nog gått 30 mil. Måste bara prova med orginalen till lustgasen först om dom funkar bättre än Vforce3 orna
Låter intressant, jo jag kör nog hellre på V-Force 3 än Boysen iaf. Verkar iofs inte finnas så många alternativ...
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Vaddå har du boysen nu eller? Isåfall vill jag ha dom. Då byter vi.
Boysen ska gå bra med gas å det gör inte V-forsarna
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Vaddå har du boysen nu eller? Isåfall vill jag ha dom. Då byter vi.
Boysen ska gå bra med gas å det gör inte V-forsarna
"Går bra med gas", det där va nytt så du får gärna utveckla. Nej jag har inga boysen sen tidigare utan har gått på min sammanfattning av alla trådar som behandlar ämnet här på forumet... Men så du anser allså att boysen är bättre än force?
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Med gas syfta han på Lustgas som han nämnde för något inlägg sedan!


//Rasmus
Ah vafan de va ju samma snubbe :D Ovana att jag bara läser inlägget och inte vem som skrev det... Men jo jag misstänkte att han menade lustgas iaf men ville dubbelkolla då han kunde mena gaspådrag... Som jag fattat det kan boysen vara bättre på låga varv men v-force bättre "overall", finns det något test eller någon som testat båda?
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Jepp lustgas är fränt. V-force 3 reedsen ger bättre bottendrag men vem fan behöver botten drag... "Starten ska gå i hundra" (gammalt svullo citat)
Näe veti fan om man behöver bottendrag när man kör på lite högre varv hela tiden.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Jepp lustgas är fränt. V-force 3 reedsen ger bättre bottendrag men vem fan behöver botten drag... "Starten ska gå i hundra" (gammalt svullo citat)
Näe veti fan om man behöver bottendrag när man kör på lite högre varv hela tiden.

Haha du har ju en viss poäng ;) Men i vilket fall är det skrivet i en annan tråd att:

Boysen: <8500rpm
V-Force: 8500rpm>

Typ, men du menar alltså att de ger mest på låga varv för dig och inget eller lite på mid och high?
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Nä jag vet inte själv men det var min polaristrimmare som sa det.
Fick skotern bromsad med V-force3 och SLP pipa= 135hk utan lustgas.
Men fick ej lustgasen att funka riktigt endast 15-20hk, ca50hk hade varit mer normalt. Om boysen funkar bäst över 8500rpm då är dom ju ganska värdelös för oss vanliga dödliga där skotern varvar runt 8000. Nä jag ska prova med min orginal först. Isåfall blir V-forcen lediga
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Nä jag vet inte själv men det var min polaristrimmare som sa det.
Fick skotern bromsad med V-force3 och SLP pipa= 135hk utan lustgas.
Men fick ej lustgasen att funka riktigt endast 15-20hk, ca50hk hade varit mer normalt. Om boysen funkar bäst över 8500rpm då är dom ju ganska värdelös för oss vanliga dödliga där skotern varvar runt 8000. Nä jag ska prova med min orginal först. Isåfall blir V-forcen lediga

Ok, vet du om är vanligt att V-Force inte funkar med lustgas. Många som byter reeds men som inte har lustgas upplever det som en ny motor... Och som du säger känns det ju rätt konstigt att konstruera något som presterar bäst över 8000rpm, detta var iofs enbart en kille som sa så det är ju inte säkert att det stämmer...