Pantera 550 efi -93 dör och går inte att starta

Hellbeach

Aktiv medlem
7 feb 2013
55
0
6
Timrå
Var och köpte en pantera 550 efi -93 till grabben i helgen, när jag kom hem så startade skotern fint och jag lastade av den från släpet, sen dog eländet och vägrar starta.
Tar jag lös stiften så är de blöta. Drar runt med stiften ute, sätter tillbaka stiften, då startar maskinen men är väldigt ”böööig” när man gasar, knappt nåt svar på gasen. Släpper jag ner den på tomgång så stannar den och sen går den inte att starta utan att ta ur stiften och dra ur den 3-4 ryck, sen är det samma visa igen.
Nån som har nåt tips ? :)
 

Henrikssons

Välkänd medlem
17 feb 2013
264
103
43
Vittangi
Inte helt säker på hur Arctic Cats EFI fungerar, men jag vet att t.ex. Polaris äldre EFI-system var mycket kinkiga med att batteriet måste ha full eller nästan full laddning för att EFI:n skulle fungera som den ska. Brorsan hade mycket problem med sin Polaris RXL 650 EFI pga. det. Så det kan ju vara något enkelt att testa, att ladda upp batteriet till fullt med batteriladdare och testa starta igen.
 

Hellbeach

Aktiv medlem
7 feb 2013
55
0
6
Timrå
Inte helt säker på hur Arctic Cats EFI fungerar, men jag vet att t.ex. Polaris äldre EFI-system var mycket kinkiga med att batteriet måste ha full eller nästan full laddning för att EFI:n skulle fungera som den ska. Brorsan hade mycket problem med sin Polaris RXL 650 EFI pga. det. Så det kan ju vara något enkelt att testa, att ladda upp batteriet till fullt med batteriladdare och testa starta igen.
Har testat ladda batteriet men det blir samma ändå.. lutar åt TSS just nu, ska testa koppla förbi den imorgon. Kom gärna med andra förslag på vad felet kan vara :)
 

Hellbeach

Aktiv medlem
7 feb 2013
55
0
6
Timrå
Är inne på om det kan vara TSS som strular.. hittar videos på youtube om hur man kopplar förbi TSS för att konstatera om det är den det är fel på men jag hittar bara en kontakt med två kablar, inte tre kablar som de visar på alla videos. De tre kablarna är TSS, dödarknapp och jord, och tanken är då att man ska bygla TSS och jord för att den hela tiden ska vara sluten.
Nån som vet hur det ser ut på en Pantera -93 EFI och om/hur man kopplar bort TSS ?