Pantera 1000 kokar! Någon som vet?

christoffere

Aktiv medlem
7 mar 2010
60
0
6
Ute och kör nu med min Pantera 1000 -00. Efter kört cirka 8km stanna jag o skulle stänga av skotern. Upptäckte då att den kokade över.
Cirka 2 plusgrader och hårdpackad led.

Någon som vet vad d kan bero på? Enbart vädret eller är det termostatet? eller dylikt?

StefanR

Välkänd medlem
16 dec 2007
484
0
16
Hade samma problem med en polaris jag hade och så var det impellern i vatten pumpen som gett upp

christoffere

Aktiv medlem
7 mar 2010
60
0
6
Ah okej! Ja misstanken nu var vattenpumpen eller termostaten. Men är väl förmodligen v-pumpen. Drivs den av någon rem? Är impellern svår att byta?

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
58
Täfteå, Umeå
Cirka 2 plusgrader och hårdpackad led. Där har du det. Kokar lättare än andra skotrar. På min slog den topplocken efter en kokning.

christoffere

Aktiv medlem
7 mar 2010
60
0
6
Jo jag har läst det verkar vara vanligt förekommande!
Har luftat systemet nu och det funkade utan problem efter det, får se till att styra ut i snön då och då när det är så varmt!
Tempgivaren hade dessutom lossnat så den kunde ju inte varna. Men det är på plats nu.

christoffere

Aktiv medlem
7 mar 2010
60
0
6
Jo precis isrivare är ju klokt montera på dom där!

Jajamen Svängen. Var det jag gjorde när jag luftade. Efter jag gjorde det funkade det, var förmodligen luft i kanalerna längst bak.

big block

Ny medlem
25 mar 2012
2
0
1
svartbjörnsbyn
Jag har samma maskin om orginal mattan sitter på finns det plats för dubbar jag hade en tiger med bildubbad matta perfekt på hårt före och inga problem med slides eller kyla + mycket bättre bromsar