Efter ha kollat lite i Engströms projekttråd om hans packkälke med a-armar och förhört sig om hur bra den funkar så blev man sugen på att bygga en själv. Dock i ett försök till att byga onödigt seriöst, lagerbockar är väl att ta i. Har inte hittat några plastbackar som jag trivs med än så har bara hunnit med att bygga a-armarna.(tips mottages gärna vars man kan hitta plast backar, så täta som möjligt i scanbacks format.)
Hittade inget bra ämne att svarva av för att passa in i lagerbockarna så jag la in ett axelämne i ett rör som jag borrat lite hål i. Svetsade sen igen hålen och höll tummarna att axeln skulle fastna.
Såhär blev a-armskonstruktionen, nu ska skidor, dämpare, dragstång och ram till backar svetsas dit.

Hittade inget bra ämne att svarva av för att passa in i lagerbockarna så jag la in ett axelämne i ett rör som jag borrat lite hål i. Svetsade sen igen hålen och höll tummarna att axeln skulle fastna.

Såhär blev a-armskonstruktionen, nu ska skidor, dämpare, dragstång och ram till backar svetsas dit.