Ozzy's Arctic Cat JAG 800 trippel

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Tjena, börjar bli klar med indy 809 trippel projektet, så då måste man ju hitta på nå annat fränt att bygga!

Utgångsobjektet är en Arctic cat jag 3000 i hemskt tråkigt skick.

Motor kommer att bli en Storm 800 trippel -94, och mattan en 44x345 matta.



Utgångsobjektet brevid min olympique med yama 540 motor!
[/URL]
Uploaded with ImageShack.us[/img]



Måste flytta bak och ner drivaxeln och kedjehuset så jag får plats med 9t 2.52 hjul och en 44:a
[/URL]
Uploaded with ImageShack.us[/img]



Nånting i den här stilen
[/URL]
Uploaded with ImageShack.us[/img]


Får hem motorn imorn, stay tuned!
//Ozzy
 

slut på bensin

Välkänd medlem
26 jan 2009
202
0
16
Dala Floda
Men dra ända åt! Fan va härligt projekt! Kommer bli kanoners! Måste följa, blir fan lite sugen själv på nå tokbygge :p Lycka till!
 
E

eMe181

YES! har längtat efter ett sånt här projekt! Helst en äldre Arctic. :) Kommer bli grymt som bara den!
 

prankster_76

Välkänd medlem
27 mar 2010
444
0
16
Luleå
Japp här stannar man gärna till igen! Har själv varit lockad av tanken på trippel, detta ger inspiration bevare mig väl......;-
 

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Kul med lite respons! :)

Fick hem motorn idag, dock så är 2 av cylindrarna kassa :( kolvbults clipsen har lossnat, så det är ett fint kolvbultsmärke i sidan av ena cylindern och massa repor i den andra.

Går ju dock att borra, frågan är om det går att få tag på nå billiga över dim kolvar? wisieco är ju snordyra och dessutom smidda=anus
 

slut på bensin

Välkänd medlem
26 jan 2009
202
0
16
Dala Floda
Det var just de... beror på hur lång tid du orkar vänta :D Är det gjutjärns cylindrar pån? Annars måste den omnicasileras och det kostar ganska mycket de med. Blir på nå vis, lycka till.
 

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Sitter stålfoder, men fick tag på 2st cylindrar idag :) en fin och en som det kanske räcker att hona lite :)
 

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Ja men har 3st beggade kolvar som jag ska köra med först för att se så motorn går som den ska, sen blir det nog att byta :)
 

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Har plockat isär motorn helt nu och veven verkar snuskigt fin, så det blir kanske att kosta på nya kolvar på en gång :)
 
E

eMe181

Grymt tur du hade med att hitta 2 hyffsade cylindrar! Om det varit jag själv så hade det slutat med att det kostat ett par tusenlappar...
 

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Är sjuk, så det har inte hänt så mycket nu på en par dar, men har iaf gjort ett par lite smäckrare styrstag samt tvättat lite prylar.


Lite skillnad på vikt...
[/URL]

Uploaded with ImageShack.us[/img]


Isärplockad och rengjord variator, jävligt viktigt om man vill ha grejer som lirar!
[/URL]

Uploaded with ImageShack.us[/img]


Har även grovrengort lite andra prylar.
[/URL]

Uploaded with ImageShack.us[/img]
 

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Grejerna på sista bilden är bara rengjorda i diesel, nog lite diesel kvar på dom säkert därför dom blänker lite :)

Variatorn är först rengjord i diesel, sen med ett starkt citrus baserat rengörningsmedel som löser det mesta.