Ovärderlig hjälp förbifart Melonvägen

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Leif Berggren med sin eminenta traktor har gjort underverk efter nya leden vid sidan om Melonvägen

Rejäla björkar, stora stubbar och övriga ojämnheter är nu ett minne blott

Det som ligger närmast i tiden är brobygget med trall och sidoräcken, bron behöver vara ca 8m lång och ca 3m bred

Telefonstolpar kommer vi att få levererade till skoterledskorsningen vid svängleden, tp ner till bäcken får vi ombesörja själva, Leif har lovat att hjälpa till med detta oxå, men som ni förstår så behövs det frivilliga för att få stolparna över bäcken, där hoppas jag verkligen att så många som möjligt ställer upp

"Brobeklädnad" med räcke har vi oxå blivit lovade, spika/skruva blir vårt jobb

Trädfällning + rotupptagning i samma moment




Även bakdelen är andvändbar


Skönt att slippa spaden


Leif


Så bra blev resultatet


Färdiga
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Nä men se så fint :)

Han är ju guld värd, du också Runar!!

Väl genomfört.
 

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Kanonbra jobbat gossar! Fy fasen vad orättvist att han har en sån fin traktor men inte jag.:Cry:
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har röjt det sista idag på ömse sidor om bäcken

"Bara" brobygget kvar och ev någon/några stubbar efter kraftledningsgatan

Om någon känner sig hugad så ligger det en del björk som behöver randbarkas eller torkskåras, synd om så fin ved skulle ruttna bort (motion och frisk luft utlovas)
Har lagt upp en liten hög till vänster och närmast bäcken som är klar, även i början av nya leden ligger det som är klart
Motorsåg för ändamålet finns hos Arne
 

Wikstrom

Välkänd medlem
24 aug 2010
452
2
16
Boden
kapa upp i lämpliga stockar och lägga på tork?
Vilken arne är det? kan ge lite handtag här och där ny medlem i ssk som jag just blivit, betalat medlemskapet ikväll :)
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Hej, strålande, dels att du blivit medlem, välkommen, och att du är villig att hjälpa till

Björkarna behöver inte kapas, vi tar dom med timmerdoningarna när det blir dags men någon form av randbarkning för torkning behöver göras

Arne = Sävast Maskin Melonvägen, bara att gå in i verkstan och tala om vad du vill, ex var är klubbens motorsåg, ska jobba :)
 

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
bra, jag åker dit vid 9 tiden på fredag förmiddag med m-såg och randar upp det som behövs.
H-E