Oskulden??

[Uppdaterat: Senast editerat den 12-May-03 kl 01:41 PM (CET)]Hur gick det till när du vart av med oskulden?? Hur gick det till när du körde skoter första gången??? Kanske var det i smyg? kanske på en resa eller nått? hur gammal var du? hur kändes det? Skriv och berätta!

Personligen så vart jag tvingad att köra första gången. Jag var 5 år eller nått och trodde att så fort jag satt mej på skotern så skulle polisen komma med en blå helikopter och hämta mej. Men då var situationen som så att min morfar hade kört fast en lynx 650 i vatten. De skotrarna är inte speciellt lätta, därför placerades jag bakom styret och de övriga drog och skottade.. Vi kom lös och jag märkte att det inte kom några poliser utan att det var nått jag fått för mej. Sen dess har jag kört skoter, fick min första egna när jag var 7 år. Sen har det väl blivit några mil genom åren.

Lynx Enduro 600
Svart å röd å blå å silver å nåra färger till
 

YamahaSRV

Välkänd medlem
1 jan 2000
236
0
16
Arvidsjaur Sverige
Jag tror också jag började köra när jag var 5 eller 6 år.. första gången var då på en Snotric SC3 :) och den första känslan jag fick var att det gick fort och att det var mycket roligt och jag kände mig ball/cool.. men jag gillade verkligen inte när det lutade för då kastade jag mig av skotern för att jag var rädd för att välta..
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Minns inte det absolut första tillfället, men man nötte ju upp snön på lägdorna med farfars Sno-Tric SC14 -68 när man var 6-7 år. Sen fortsatte man med det tills man var typ 11 år ungefär då man införskaffade den första egna maskinen; ET 340 -85.
Ojoj, vilken raket det var jämfört med Sno-Tricen! :D
 

MickeP

Välkänd medlem
1 jan 2000
134
0
6
Luleå Swe
Kitt-cat runt stugan när jag var 4-5 år, sedan har jag varit utan skoter under några år,vid 13 års ålder väckte vi liv i våran gammla Rajd-72a med mag 340 spis-inget lyse,inga bromsar och ingen fungerande magnapull. Men det kan jag då säga roligare har jag då¨inte haft med en skoter, då var man ju fan impad av att skotern kunde spinna
dessto större högar -dessto bättre tyckte man.
Nu har man ju kört i så många år att det krävs något speciellt för att man ska ha riktigt skoj, vakkörningar,klättra efter bergsidor- toppfart 180, då e man lite nöjd iallfall. Nä, man skulle få spola tillbaka och haft machzan då när man var 16, det hade varit nått...
 

Mattman

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Råneå Sverige
Jag var ganska gammal när jag riktigt körde ensam första gången, för vi hade aldrig haft nån skoter. Jag vaer nog kring 11-12 och körde fasters Elan -77 i hennes stuga
 

Dave

Välkänd medlem
1 jan 2000
104
0
6
Sveg Sverige
Det var nog när man var en si sådär 6-7 år och man fick äran att prova pappas cheetha. Då var det en dröm att köra den,nu vill man bara ha mer och det är som "MickeP"tror jag, nu krävs det så mycket innan man blir nöjd men på nått sätt kan man få adrenalinet att pumpa utan problem..
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Jag började på pappas Supertrak som då var ganska ny. Jag var väl 5-6 år och körde på en sjö med pappa bakom. Jag körde så sakta att variatorn knappt slog in, knappt styrfart.

Efter det fick jag prova på Elaner, GL 250, en blå Sno-Tric och så Supertraken. Relativt god chaufför var jag nog vid 13 års åldern och första skotern köpte jag som 15-åring och den har jag nu som 16-åring. Men den är till salu nu... Ska fortsätta min karriär på någonting nyare.
 

lynx_driver

Medlem
1 jan 2000
10
1
1
Älvsbyn Sverige
På en femnia när jag var tre och morsans ex 570 sx -93 fabrikstrimmad när jag var 7 sen köpte hon en indy sport som jag har kört sönder men då när jag blev 11 år så inhandlades min första skoter, en Lynx Sport!
 

Johannor

Välkänd medlem
1 jan 2000
230
0
16
Jag kommer ihåg när min pappa skjutsade mig på sin Yamaha SRX nån gång runt 1980. Jag satt framme vid styret och han bakom och körde som en idiot efter smala spår i skogen. Jag skrek och grinade och han skrattade. Efter några sådana färder så var man väl ganska härdad tror jag. Min första skoter var en ET 250. Hade den från att jag var 12 år ungefär. Min bästa kompis hade en likadan och jäklar va kul vi hade!
 
A

Alle

Det var nog när jag var 6-7 år kompisen hade skoter, jag bodde på landet då så.. skotern var en sno-tric och jag gjorde skidlyft :)) sen vart det att vi lånade hem en JAG.. vid 9 år ålder köpte vi en Srv dom skar efter ett år. då köpte vi en indy 500 som vi hade ett år. sen när jag var 12 då köpta jag min egen phazer 500 -00 som jag har kvar än idag och den är till salu för nästa år blir det något nytt!!
 
X

xc 600

själv vart man av me den på en ockelbo 600..ååden går tyvärr inte åå göra nåra stööre skiflyft men,.. va rman glad så fort man fick mattan åå spinna å denva int eofta
 

John

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
heheh samma här jag körde med våran sno tric sc3 årsmod 73 å jag var väll i 6 års åldern å den gick skitfort tyckte jag! =) PS jag var å körde den för nån vecka sedan! hahah
 

leksaksson

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
Östersund Sverige
Samma här Ockelbo 600 for man runt runt med på nån åker men j***ar vad kul man tyckte det var.. då var man nog 6-7 år..
Sen ett par år senare köpte farsan en Aktiv Karibo som man inte gjorde nåt annat än att surrade omkring med runt stället där vi har stugan... ahh de var tider de....
 
S

Simon johansson

JAg började köra skoter när jag var 2år på en kittycat. sen 1996 så fick jag en splitterny lynx rave 150:)
OCh vid 10år så fick jag en et340-87 som är till salu nu.

 

elachon

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
Boden Sverige
jadu de måste varit kring 6-7års ålder lr nå..! började på våran gammla Rajd 520.. ingen muskel maskin direkt=).. Sen gick jag över till en Yamaha SM340.. i den var de ju då betydligt mycke mer å köra i.. Denna skoter spann iaf.. å den spann mycke.. efter det har de blivit en ET340T, ET340 och nu så har jag min Skidoo Formula 500 -98

Ski-Doo
Theres nothing like it
 
L

LynxLynx

Aktiv 600.
Året var nog -78.
Jag och en kompis hade tjyvlånat den från hans far, fick gashäng och rammade en lagårdsvägg.
Definitivt ett minne för livet.
Som tur var klarade sig skoter och pojkar ganska väl men att två tioåringar kunde välta den på rätt köl igen begripar jag ännu inte.
Kallas väl desperation...
 
J

jonathan

jag körde skoter första gången vi typ 3 års ålder på en gammal polaris indy satt framför min farbror o grät som fan men efter ett par rundor värkade de ju jätte rolit... vid 7 års ålder blev det att köra lite med min kusins ski-doo mach 1 då körde jag faktiskt 120 o det var väll då jag blev riktigt intresserad av skotrar... min första skoter fick jag då jag var 12 det var en kawasaki drifter 340 -79 efter det har det bara rullat på har haft en ski-doo formula plus o många fler nu som bäst kör jag en ski-doo mxz 600 -01 och är mycket nöjd

Ski-doo över alla
 
D

Daniel

Första gången kommer jag inte ihåg, men jag vara bara 5år kanske.
Före det så åkte jag med farsan efter det så började jag köra själv hemma på gården när jag var 6-7år."mycket ängar"

Vi hadde en indy 340 - 88 som jag har kört fram tills i vinter när jag bytte till en Ski-doo MXZ - 03.
obs Indyn har varit våran sen 88... hehe :)
lite less var man på den kan jag lova ...

Har aldrig blivit stoppad av polisen trots att jag kört själv efter leder sen 12års ålder :p
 

Yamahapojkn

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Arjeplog Sverige
Första gången var när jag var ca 4
Det var våran venure 480 fick köra.
I ettan tog jag ledigt för att köpa en et340t
Och jag har haft massa andra yamaha genom åren. Nu ska jag köpa en mountain max 700.
Skoter är livet.
 

segla

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
drog oskulden på en Okelbo 5000 vid ca 6-7 år.. gasen hakade sig när jag skulle impa att jag kunde köra.. hoppade av skotern. skoter fortsatte upp på grannens ved hög. (inte en skråman )fast jag var rätt upprörd tog ett tag innan jag var riktigt sugen på skoter igen
=))