Oseriös köpare, eller?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Fick nyss ett sms från steve brown på angående min bil annons. Jag hoppas verkligen han svarar.

Jag skrev:

"Hey dere. First i vill hav to say dat my englis is not werry god.

But yes, my var (Celica GT-i 16v -90) is still awalible for sale.

/Daniel"

Och nej, så dålig är jag inte på engelska. Jag hoppas verkligen han svarar, ska sega ut på det så länge det går

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
42
Boden
Liknande tillvägagångs sätt som killen som blåste svågern. Skulle köpa en bil i de fallet å allt var på mail med dålig engelska. Använde just de om att han var på ett skepp som mekaniker eller liknande. Skickade ett fejkat mail från paypal som svåger givetvis gick på,haken var ju dock att han måste betala in 4500kr till "frakfirman" som skulle hämta bilen och han hade ju givetvis satt in pengar så de skulle täcka den kostnaden.

Svågern betalade in 4500kr för att sedan kunna få sina pengar från paypal. Gick bara nån minut så får han mail om att han måste sätta in ung. lika mycke till för en försäkring men för besväret sätter han in 5000kr till på paypal (ytterligare ett fejk mail) här börjar dock svågern ana oråd å tar kontakt med bla. polis och paypal som direkt kan säga att de bara är fejkat så han kan känna sig blåst på dom 4500kr iallafall.

Sedan hör samma kille av sig å undrar vad som är fel mm. då han inte satt in mer pengar. Tar bara ett par dagar så är det flera ja känner som fått liknande mail på diverse saker dom säljer å alltid samma ursäkt att han är på en båt och jobbar, kan ej ringa mm.

Så får nu fejkade mail från paypal så ta kontakt med dem och anmäl så kanske dom kan få dit nån till sist för de var inte så hemskt proffsigt gjort med att dölja ip nr mm. enligt polisen.

/Mvh Fredrik

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
Hej! Har skotern ute på annons. En kille, som jag vanligtvis skulle ignorerat, har hört av sig. Men jag skulle bara vilja höra om fler blivit utsatt för liknande sak.
Först fick jag ett sms där han skrev sin mailadress och att jag skulle höra av mig där (på engelska).

Bara för skojs skull skickade jag vidare info om skotern och lite bilder. Sen svarar han såhär:

"Hello, I just got your mail now...How i wish i could come and view it but am out of town now i am from usa....am a marine engineer busy sailing,am in a ship right now at Toronto,i'm satisfied with the condition. Email me with the actual price you are
willing to sell it.

Hope read from you soon.
Regards.
Steve Brown"

Svarar då att priset i annonsen gäller och det är utan diskussion. Får då svar:

"Hello ,

I Agree with price So i will be paying directly into your
PayPal account without any delay. Get back to me with the
details below :

Name:
PayPal Email address
Cell Phone No.:
Total Cost of the item.

once i receive the details i will go ahead with the
payment through PayPal and then i will contact my shipping
company after you get the payment. I will need your home
address for the item to be Picked Up by the Shipping

Company..

Have a nice day.
Brown"

Hela historien är för mig väldigt lallar-varning. Men ändå, vad har man att förlora? Han får sätta in pengar bäst han vill till mig! Eller försöker han få skotern skickad för att sedan dra tillbaka pengarna i paypal-kontot?

Någon som varit ute för samma Steven Brun? Inte så att jag tänkt skicka iväg liket men är bara intresserad av att höra liknande saker. Någon som vågat testa?

Mvh Johan
Nu är de igång igen. Nästan exakt samma historia med min blocketannons.
Nu hette han Jonathan Ward