Orkeslös F7!!

ezro

Medlem
9 jan 2010
22
0
1
Kan ju varit slitna, har sj inte bytt stift på min sen ja köpte den för 1år sen, men killen ja köpte den av sa att han bytt stift nylingen, så jag antog att de va ok. Pratade med en som säljler skotrar här där jag bor å han sa att ja borde köra med BR9ECS för de är bättre för hård körning.
 

Laaf

Välkänd medlem
25 jan 2010
344
0
16
Närpes, Finland
BR9EYA är standardstift för dessa maskiner, och om jag inte minns fel så hade jag BR9ECS i Ski-Doon jag hade tidigare och blev rekommenderad att byta till EYA stiften om skotern släckte stift ofta. Så skillnaden tror jag är mer till EYAs fördel, men kör på ECS bara, måtten på dem är lika och värmetalet så jag tror inte det har någon betydelse.
 

ezro

Medlem
9 jan 2010
22
0
1
BR9EYA är standardstift för dessa maskiner, och om jag inte minns fel så hade jag BR9ECS i Ski-Doon jag hade tidigare och blev rekommenderad att byta till EYA stiften om skotern släckte stift ofta. Så skillnaden tror jag är mer till EYAs fördel, men kör på ECS bara, måtten på dem är lika och värmetalet så jag tror inte det har någon betydelse.
Okej, antagligen så va mina helt slut, men kommer köra på ECS stiften tills de är dags att byta, då kan man ju köpa EYA då.