Orginalkapell eller ej?

Tjernell

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
47
Hudiksvall Sverige
Har någor erfarenhet av piratkapell/icke orginalkapell? Är det värt de pengar de kostar med orginalkapell eller funkar det lika bra med icke orginal?

Vissa säger att det blir mer fladder med icke orginal och detta kan leda till märken på skotern vid transport. Någon som råkat ut för det eller har andra negativa erfarenheter av icke orginal?

Mattias
 

Maffen1

Rookie sledder
24 nov 2007
5
0
0
Ett piratkapell flaxar givetvis mera..
Om du åker dammiga fjällvägar om våren med ett fladder runt maskinen, kan du glömma dekaler och genomsikt på rutan.
Bäst är det med tight kapell, gärna med nåt mjukt mellan huven och kapellet.

MAffen
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Köppte mitt på Rusta har jag för mig att de va..
Kostade typ 250-300:- så ja det är värt. Sitter inte jätte bra men de funkar bra.

Bara att jämföra 300:- mot 2000:-
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
köp kåpsläp.
Dumt inlägg, förmodligen vet nog alla att en täcktsläpvagn är bättre men nog inte i den prisklassen tråden ligger i.

(Edit: kanske dumt att klaga på inlägg, men börjar jobba om en timma så här första dagen efter julledigheten och något sur över att det inte har blivit någon skoteråka är man väl.)
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Håller med dig Henke att det var en onödig kommentar. Killen frågar efter olika kapell för priset mellan 300 och upp till ca. 3000:- och får till svar att köpa ett kåpsläp för 15-30 000:-. Så ja, lite onödigt var det.

Till frågan:
Det finns ju bra och dåliga piratkapell. Rusta m.m. för 2-300 är ju bara skit. Men det finns fina priatkapell. Jag köpte nyligt ett kapell i bomull från skoterdelen, kostar 995:-. Väldigt nöjd med det för det priset. Visst ett orginalkapell är bättre men det kostar ju minst 3000:-. Detta kapell från skoterdelen satt väldigt tajt och bra över huv på min ProX2a, som är det viktiga. Körde 70 mil med till fjällen och tillbak och skotern ser fortfarande ut som ny. Om du ska köra med det på släp, köp ett bomullkapell så repar det inte/mindre.

Om kapellet (eftersom det inte går att länka till deras sida):
www.skoterdelen.se

Artnr:57-7980
Beskrivning:
Skoterkapell i mycket rivstarkt bomullstyg som tål släpvagnstransport.
Rejäla infästningar samt monteringsband, tanklucka för smidig tankning när skotern står på släpvagnen

Passar kortbandare (passar även typ Rev/Iq)
Pris: 995,00 kr