Hej,
Är det någon som har några ingenjörsmässiga funderingar kring betydelsen av de oregelbundenheter som vevaxeln skickar in i variatorn?
Det är ju ganska stor skillnad på tex en 3 cyl 2T och en 2 cyl 4T om dessa har jämförbart vridmoment.
Jag undrar om vissa skotrars aptit på remar kan bero på detta fenomen.
Högt vridmoment och därmed förhållandevis kraftiga tändpulser som hos stora 2 cyl 2t.
//
Är det någon som har några ingenjörsmässiga funderingar kring betydelsen av de oregelbundenheter som vevaxeln skickar in i variatorn?
Det är ju ganska stor skillnad på tex en 3 cyl 2T och en 2 cyl 4T om dessa har jämförbart vridmoment.
Jag undrar om vissa skotrars aptit på remar kan bero på detta fenomen.
Högt vridmoment och därmed förhållandevis kraftiga tändpulser som hos stora 2 cyl 2t.
//