nja.. jag skulle inte våga ta bort kontrollstagen helt.. känns för mycke jobb att ta bort å testa.Vad jag har läst på div. forum, så är det quickrods + non-slip drivhjul som bör användas, ned drevning eller variatorkitt är väl också effektivt i samband med quickrods.. Alternativt att man tar bort kontrollstagen helt och ersätter dem med balataremmar så att inte saxen vänder håll.
Det sistnämnda sliter nog lite mer på grejerna och man tappar led egenskaper helt.
Går att tillverka egna quickrods.
http://www.totallyamaha.com/Totallyamaha/mainTechIndex.html
Sen: Chassis/Rear Suspensions & Drive, leta efter Transfer rods.
5000kr i delar är ju ändå billigt med dom sakerna du har räknat upp...Jag köpte från Viper och kortade dem till MM:ens längd.
Grymt smidigt att kunna justera res!
Men, då åker man på nonslip-hjul, och när boggien, kedjehus, drivaxel och sek.variatoraxel är lösa så passar man på att byta alla lager, slides, boggiebussningar, kanske även kedjan, renovera dämparna om det är såna, kolla så allt är helt i boggien...så blev det för mig iaf. Räkna med minst 5000 kr i delar.
Men men, det var det värt, det behövdes verkligen (750 mil).