Orange/svart Arctic cat F7 -03 STULEN Södra sunderbyn, Luleå

18 nov 2013
10
0
1
Luleå
Fick min skoter stulen från Hällebovägen 11 i Södra sunderbyn, Luleå, idag 18/11-13.
Det är en orange och svart Arctic cat F7 -03 med reg nr: THO571
Ser eller hör du något ring mig på nr: 0768101840
Även anonyma tips är mycket välkomna!
Tack på förhand!
 

Attachments

Last edited:

Carleen

Välkänd medlem
12 nov 2010
251
0
16
Är det den där som har varit i Gällivare? Tråkigt att sånt här händer, hujj att vissa inte kan hålla händerna i styr..
 
18 nov 2013
10
0
1
Luleå
Aa köpte den i Gällivare på lördagen den 16e och den blev stulen på måndagen den 18e. Hann inte ha den i två dar äns, så otroligt surt! Aa det är riktigt tråkigt att inte vissa människor kan låta bli vad som tillhör andra!
 
18 nov 2013
10
0
1
Luleå
Jag lovar 5000 till den som fixar så jag får tillbaka skotern hel i alla fall. Har fått höra att det var en kille som heter Linus Engberg som stal den i alla fall men att den ska vara såld nu och vart har ja ingen aning om...
 
18 nov 2013
10
0
1
Luleå
Det har jag gjort men då den människa som jag fått informationen av inte vill ställa upp som vittne så gör polisen inte ett skit. Fast att denna linus är mer än känd av polisen här uppe. Googlar man på stölder i Luleå så kommer hans namn upp lite överallt. Så dom ska ju inte tycka att det är konstigt att folk tappar förtroendet för polisen.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Skrattretande. Hände i stort sett samma sak för mig, gick ut med hittelön, fick tips, personen ville inte ställa upp i vittnesmål, polisen gör inget ifall dem inte har tillräckligt med bevis. Vissa bevis som binder dessa 2 till stölden finns.

Kan säga att mina egna spaningar/undersökningar gav betydligt mer än polisens, fick veta vars 1 av maskinerna stod och vars den andra förmodligen stod. Polisen for dit med målad bil med släpvagn bakom och for till fel hus först, tjuvarna (födda 93 och 94) blev förmodligen varnade och stack snabbare än dem är i sängen.

Tjuvarna hade en stuga en bit utanför luleå (alviksträsk), som jag själv lyckades spåra upp (polisen visste inget om någon stuga) med en timrad lada på gården, det var uppsågat bredare öppning i denna lada för att få in skotern.

Tvekar inte ett dugg om att det är dem som snott dem, men tänker inte hänga ut dem här pågrund av att jag inte vet ifall det kan bli några konsekvenser för mig.

Mitt tips till dig ifall du vill försöka få fast tjuven, är att försöka skaffa bevis och sedan ge dessa bevis till polisen.
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Verkar tyvärr vara så att polisen tar inte stölder riktigt på lika stort allvar som oss skoteråkare.. Var med om en stöld för ca 12år sedan. Ringde polisen och fick till svar: den kommer vi inte ens leta efter ....? Visserligen var den förmodligen redan på väg till öststaterna. Mitt heta tips i dagsläget är gps sändare och DNA märka grejorna. Så fort någon rör maskinen plingar det till i mobilen.