Optimera Rotax 800

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Har en Renegade 02:a med Boysen-reeds och ett Goodwin-kit monterat. Måste säga att det gjorde sjuk skillnad, från snabb till helv.. snabb. Min undran är om någon har erfarenhet av Dynoports singelpipa till 800:an? Har pratat med både Tord och Tikka de rekommenderar varmt denna pipa för allround-åkning.
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Men då är det väl inte så mycke att fundera på... Tikka kan väl motorer innantill och utantill, och säger han att den funkar bra så gör den nog det!
Jag skulle nog inte fundera så mycket, Mer POWER! :D
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Jo förvisso. Att även Tord tycker att det är "rätt" åtgärd känns ju förtroendeingivande. Tänkte bara om det fanns någon som har erfarenheter av Dynoporten, med eller utan slutburken. Tänkte då bla på bestyckningen i förgasarna.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Om dom två tycker att det är ett bra val och varmt rekommenderar den så säger jag bara som Errrnst: "Men då är det väl inte så mycke att fundera på..."
Båda dom två har ju ENORM erfarenhet och kan sina saker, riktigta gudar i skotersverige.
 

Johnken

Aktiv medlem
28 nov 2004
76
0
6
44
Luleå
Ja tycker Tord de så e de säkerligen ett bra val! Har bara bra erfarenheter av den karln! Han vet va han sysslar med verkar de som!
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Jaha, dags att ge en rapport. Monterade Dynoport-pipan idag och upplevelsen måste beskrivas som odelat positiv! Gick upp till 540 på mainjet och sedan ut å provgasa. Mkt trevligt gensvar på gasen och motorkaraktären förstärktes en aning. Och inte att förglömma. Ljudnivån var endast marginellt högre än orginal. Måste föresten editera migsjälv har ej monterat boysen än eftersom leverantören verkar ha fått klister i nävarna :mad: