Optimera/Bestycka förgasare Rev, oljepump ?

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Hallå!

Tycker min rev (600. H.O) drar lite för mycket, i helgen tog den 4,5 l (Iofs drog en polares rev 600 -03 lika mycket) inte speciellt hård körning och en rave 800 som åkte med tog 3l.. tycker det känns lite felande.

Kör på original huvudmunstycke 380 och lågfart 17,5.

Tycker den kan gå lite lite blöddrigt på låga varv, men knappt så det märks, bara som om den inte svarar till 100 % direkt, som om den skulle gått för fett på lågvarven ?

Kan tilläggas att jag har mesh för luftintaget om den skulle göra något.

Har för ett tag sen bytt från lågfart som satt i den strl 15, till original 17.5 pga vita stift och avgasknallar varenda gång man stängde av den.

Mycket olja drar den också enligt mig, har inte räknat ut riktigt men borde vara uppåt 4 %, finns det några justeringar ? har hört att på vissa får man sätta en fjäder så oljepumpsarmen går tillbaka.

Så nu undrar jag om nån har haft samma problem och hur ni har löst det ? Kommer ju knappt 10 mil på en tank.

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Jag körde min -07 Lynx RE med 600 ho och original 40mm förgasarna på 22,5 låg och 350 hög. Alltså gick upp från original 17,5 till 22,5 på låg. Och ner från 380 - 350 på hög.

Last edited:

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Lägger till att den drog runt 2,5 l/m hyfsat hård ledkörning, men drog man ut i pudret och busade så var den uppe på 4l/m direkt. Oljan kan du justera på viren finns en justering på mitten av viren ungefär.