Omdömme renegade 04 el. 05 på led ?

hardinth

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
Gävle
Hej på er !

Har övertyga mig själv om att jag måste skaffa mig en beggad Renegade 04 eller 05 och vill höra lite åsikter från er som VET!

Jag har hört att dom skall vara en av dom bättre "hybriderna" och det tror jag passar mig bra, men hur är det att köra den på hård led? Bränner man lätt slides, kommer man runt problemet genom att använda isrivare?

Saken är att jag åker skapligt mycket uppåt funäs/lofsdalen, där finns det ju snö men runt Gästrikland/Uppland så blir det också lite mil, och på dessa ställen är det ju sällan man får köra puder :)

ALL information om denna maskin uppskattas !

Mvh
Thomas
 

BaGGeN

Aktiv medlem
17 feb 2006
94
0
6
34
Edsåsen
Jag tror inte att den är sämre än någon annan vätskekyld skoter när det gäller att köra på hård led!! Men på -05 är det lite bredare matta än vad det är på -04an..
 

SnoSatan

Välkänd medlem
19 nov 2005
126
0
6
35
Har en renegade -03:a och den fungerar mycket bra på led. Den är bekvämare än en kortbandare om du ska ut o glida på led då den inte går ner i alla gupp. Jag har isrivare på den och det hjälper att kyla slidesen men inte kylaren i tunneln!
 

Bobbo V

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
Uppsala
Jag har kikat lite på Rev Renegade ´04. Är det nånting att satsa på om man BARA åker led (Skogsväg/dike/åker) eller ska jag försöka hitta en vanlig Rev då?
 

Renegade_600

Medlem
1 jan 2007
6
0
1
Skellefteå
Jag har en renegade -06:a som jag är hur nöjd med som helst, går fint både på led och i djupsnö. Kör mestadels efter led men när jag skaffade renegaden så vågar man sig utanför leden också där den klarar sig utmärkt tycker jag.

-06 bytte dom till sc-4 boggien även på renegaden, som ska vara mera anpassad till det nya rev-chassit.

Det ä bara å köp!!! ;)
 

hardinth

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
Gävle
Min gamla fråga/tråd, tänkte bara tala om att det blev en Renegade 800 -05, Går KANON på led och ypperligt i lössnö. Visst blir det lite brottning när det blir jäkligt kurvigt på leden och det går fort, maskinen är ju inte optimerad för det, men vad gör det när man kan puttra runt i pudret utan att fastna :)

Rätt roligt att man också tankar minst varje gång man är ute med gänget fast man har en 800... Det får man väl tacka PowerTech teknologin för kanske, Vad vet jag?!?
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Jag är också sugen på en renegade 800, men tänkte avvakta tills dom har slängt i 800R i den. Polaren har en x-trim 800 och den drar sällan över 2 liter, sjukt bra för en 2T 800 förgasarmotor.
Förresten, är det någon här som jämfört 800 och 1000sdi, funderar på om 1000 är mycket klumpigare eller? Hur mycket soppa tar 1000 sdi?