oljepump mxz

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
jag gjorde så att jag satte pumpen på max när jag gav fullgas "det är väl en mekanisk arm på din också ?" körde ett tag och kom fram till att den fick förmycket och sänkte den lite. körde sen 100mil utan problem tills jag sålde mxz.

alla borde kontrollera vajern till pumpen regelbundet. min satt fast med en tråd när jag märkte det !!!!!!!! :eek:
 

The Engineer

Välkänd medlem
1 jan 2000
228
0
16
om du fäljer gaswiren ner från gashantaget så ser du en dosa mitt på kablen, från denna går det 2 wirar..När du drar wiren som går från denna dosa ska spelet vara 25mm...Läs i boken instruktionsboken! Där står det...
 

Timberjack

Välkänd medlem
2 aug 2004
322
0
16
Skellefteå & Svansele
Om du vrider ner huvudet så du ser oljepumpen. På armen som vajjern sitter fast i finns det ett litet streck. Det finns även ett motsvarande streck på svjälva oljepumpen. Dom strecken ska vara mitt för varann.
 

mange.mxz

Aktiv medlem
1 maj 2006
66
0
6
ume
hur kan man kolla pumpen det sitter ju en fjäder som drar tillbaka armen hur ska den vara
 
Last edited:

Timberjack

Välkänd medlem
2 aug 2004
322
0
16
Skellefteå & Svansele
Du skall givetvis ha vajjern monterad i armen. Om du inte håller in gasen så ska dom två strecken (ett på armen å ett på pumpen) ligga i linje med varandra. Gör dom inte det så justerar du vajjern vid oljepumpen så att dom gör det.

Eller är de så att du har fipplat lös fjädern å undrar hur den ska sitta? :confused:
 

mange.mxz

Aktiv medlem
1 maj 2006
66
0
6
ume
nej skulle byta bränsle ledningar och då upptäckte jag att vajern var slapp sen så när jag pillade en stund så märkte jag att fjädern inte drog armen helt tillbaka utan att armen stannade ca 1cm från stoppet på pumpen