Olja

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
äre bara min edge 500 som drar olja som ett as?:stupid: det blir kletit i motorutrymmet och i luftburken kke det läker? går det att testa?
tacksam för svar!!!
 
B

Biosteel

låter precis som att nån packbox skulle ha farit så att den flåsar olja därifrån. vet du ungefär hur mycket olja den suger i sig ? är det på nått specifikt ställe de blir extra kletigt ?
 

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
vet inte riktigt med det blev väll en 3-4 st 3liters burkar på ca 110 mil?
nja under motorn och själva luftboxen olje tanken sitter i samma "plast låda" som luft burken
 
B

Biosteel

vet inte riktigt med det blev väll en 3-4 st 3liters burkar på ca 110 mil?
nja under motorn och själva luftboxen olje tanken sitter i samma "plast låda" som luft burken
då har du minst 2 stora problem. och du är säker på att den inte "bara" läcker från oljetanken då eftersom du säger att det sitter i samma plastlåda?.:p
 

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
amen plastlådan är ju delad ungefär på mitten:argh:fel av mig innan oxo det var 4 liters dunkar :p
går det att testa tanken om den läker?
 
B

Biosteel

amen plastlådan är ju delad ungefär på mitten:argh:fel av mig innan oxo det var 4 liters dunkar :p
går det att testa tanken om den läker?

testa bara att avfetta hela motorutrymmet och blås i oljetanken för att se om det läcker. eftersom du inte kör nu så kan inte pumpen påverka heller.:eek:
 

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
okej ska testa !jag gjorde rent motorutrymmet sist och jag får väll blåsa i tanken då :p tack för svar
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Min kompis xc 500 läcker från oljetanken just där den är delad. Om han fyller den full så tar det inte länge så är det just under där den är delad. Men sen efter det går det inte nå speciellt mycket. Så han har slutat fylla upp den helt, testa det själv.