Olja till RMK Assault?

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Jag hade lite funderingar kring vilken olja man ska/kan köra på i en RMK Assault?

Min ÅF rekommenderade mig att köra på Ultima (tror jag oljan hette) som skulle vara gamla Torco. Dom hade rekommenderat den till sina kunder sedan tidigt 2000-tal och den oljan hade funkat väldigt bra för dom sa han. Jag har själv inga erfarenheter av denna olja, någon annan som har?

Vilken olja kommer du köra på i din Polaris i vinter?

Tack på förhand!
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Blir nog VES Gold för hela slanten, som vanligt. Så lättflytande att oljeförbrukningen blir skyhög, men det grinar jag inte över så länge det håller... :happy:
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.087
887
113
Stora Blåsjön
Jag kommer då köra på ves gold i min pro rmk.
Eftersom oljeförbrukningen är så extremt låg på dom så tänker inte jag chansa på någon annan olja än den som rekommenderas från polaris.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Ves gold, det blir inte många kronor dyrare än annat märke.
Då kan det garanterat inte bli tjafs med garantin om det mot förmodan skulle hända något.
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Som många andra redan sagt, finns ingen anledning att köra på nått annat en gold plus, jag köpte olja ifjol för att räcka hela vinter, men det ser ut att räcka till den här vintern också.

Om nån rekomenderar annan olja är det nog bara pga att dom tjänar mer på den!
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Kör på ves gold i min iq rr 2500 miles hittills. Men tänkte byta till ipone, vad tror folk om den oljan ?
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Har 10L Texaco Motex 2t-sx som jag tänkte köra upp i den nya,borde räcka ett bra tag med tanke på hur lite dom sägs ta numera. :)
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Jag hade lite funderingar kring vilken olja man ska/kan köra på i en RMK Assault?
Jag kör med VES Gold plus. Mycket för att det förenklar snacket vid ev garantiärenden samt att oljeförbrukningen är obetydlig (ca 1%) på dessa maskiner. Alla oljor med samma spec kommer fungera. VES Gold plus är samtidigt mycket lättdragen när temperaturen går mot -25 grader. Det är inte andra oljor. Vi har jämfört.