Olika munstycken ??

Rillan

Välkänd medlem
13 mar 2007
178
0
6
Skellefteå
Undrar bara om nån vet om det ska vara olika huvudmunstycken i gasarna på en mxzx 440 01a eftersomm det sitter 340 i en och 350 i andra ska det vara så? :stupid:
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Det brukar kunna vara större munstycke i variatorsidan. I min rev hade jag iallafall lika i båda sidorna, men det är säkert pillat rätt mycke på den förrän jag köpte den ? Men om skotern går bra å tändstiften är fina å gyllenbruna så är allt ok :)
 

Rillan

Välkänd medlem
13 mar 2007
178
0
6
Skellefteå
jo det var "10" större på variatorsidan, stiften var nästan vita så för att vara på den säkra sidan satte jag 360 i båda och nu, ser det då bra ut och den går finfint!
 

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
36
Sollefteå
Kan inte säjja hur de är på 440, men vet att flera rotax har olika munstycken... Skiljer 10 mellan gasarna på min summit också, så de ska nog vara så, knappast nåt å bry sej om om stiften är fina...
Anledningen vad jag har hört är ett den ena cylindern brukar bli lite varmare än den andra, å därför får mer "kylbränsle"...
 

black_sirpa

Välkänd medlem
13 jul 2006
380
0
16
33
Kiruna
jo annledningen är att ena cylindern får det kalla vattnet först å när vattnet är i andra cyllen är de redan varmt, så därför går den fetare på den cyllen så det kyls lite bättre., men polarisen har då de större munstycket på mag sidan.